onsdag, november 15, 2006

Bed socks

Jeg skulle hilse fra Mr Fugo, han holder theen varm og spreder glæde i hverdagen. I weekenden ramte et alvorligt tilfælde af startitis. Det første nye projekt på pindene er et copweb crepe shawl fra Heirloom Knitting (projekt 5). Det er et traditionelt shetlandssjal med et retstrikket centerstykke, en inderbort i "feather and fan" og så en yderbort ligesom lilleprinsens. Min yderbort bliver dog anderledes, jeg har ikke helt besluttet om jeg strikker den Sharon Miller foreslår eller jeg finder en anden i BIBLEN. Den største forskel mellem mit og det her:

I midten mit garn, nedenfor alm strømpegarn og øverst HFs shetlands til sammenligning. Løbelængden er 1350 m/100 g og der strikke på p 2.5 mm. Lige nu har jeg ca. 1/3 af centerstykket strikket, så vi venter lidt med billeder. Det hele tjener som opvarmning mit mest ambitiøse drømmeprojekt til dato. Men jeg napper nok lige et andet sjal og en masse andre projekter inden. Fordi det strikkes på metalpinde er strikketiden af helbredsgrunde begrænset til max en time om dagen, så her hersker projektbigami i stor stil. Første biprojekt er færdigt.

Mønster: Frit efter Bedsocks, Knitting Vintage Socks, Nancy Bush
Garn: Leadville ladies angora, 104 g
Pinde: 2.5 mm rosentræ
Hot or not: Perfekt til sumpesøndag derhjemme. Strikkemæssigt glimrende til de små pauser mens pastaen koger. Dermed ryger der 52 g på Fair Isle O'meteret, tja tjing :-)

Fordi ren retstrik er kedeligt kræves strikkemæssig udfordring, spå jeg er småt startet på et flowerbasket shawl som sideprojekt. Et andet projekt på tegnebrædtet, bogstaveligt talt er et par sportsstrømper i str 43 til McI. Nu har jeg taget mål og så jeg skal have gang i papir og blyant for regne indtagninger og maskeantal ud.

Greetings from Mr Fugo, who is keeping the tea hot and spread joy. This weekend turned out to be project start galore as I started two new projects. The cob web crepe shawl from Heirloom Knitting, which is my current main project. It is a warm up project for one of my ultimate knitting goals, a wedding ring shawl. There will undoubtedly be several projects between the current shawl and the wrs. Unfortunately, I have to use metal needles so knitting time is limited to one hr pr day, so I need other project. A flower basket shawl is in its infancy and McI has requested a pair of sports stocking.

2 kommentarer:

Mette G. sagde ...

1350 m/100 gr. det er godtnok tyndt. Jeg venter spændt på at se det. OG strømper i str. 43 - jeg bliver helt svedig :-)

Hilsen
Mette G.

britt sagde ...

Skønne sokker - må være vildt bløde! Og jeg glæder mig til at se mere om dit sjalsprojekt...og sokkeregnerierne..
:-) Britt