tirsdag, oktober 17, 2006

Spey Valley og en lille quiz

Tusind tak for alle lykønskningerne. Vi havde en forrygende weekend i selskab med 25 festlige mennesker lige som vi havde håbet. Gæsterne morede sig efter sigende også godt :-)
Jeg er træt på den gode måde og er igang med at fordøje indtrykkene. Det har været et par hektiske 3 måneder, men hellere det end en lang forlovelse ;-)

Der skal lige overføres billeder til computeren. I mellemtiden kan min læsere jo så løse samme opgave som vores gæster. Invitationerne var kamoufleret som en hemmelig agent mission. Gæsternes opgave lørdag var at gætte 1) hvem de to vidner var og 2) datoen for vores bryllup og 3) Spis, drik og vær glad. Vidnerne var McIs bedste ven og hans kone. Enten kan min mand ikke regne ellers har han allerede glemt datoen, for der var fejl i gæsternes soduko. Men I får den korrekte (tror jeg nok):

Summen af de røde tal er dagen
Summen af de blå er måneden
Summen af de lilla er året, sidste to cifre.

Skriv endelig dit gæt i kommentarlisten, der var gevinst til den heldige gæst i lørdags...

Oktober måneds strikkeproduktion, 1 par sokker!

Mønster: Spey Valley, Knitting on the Road, Nancy Bush
garn: St Ives, Sunbeam 75 g
Pinde: 2.0 mm
Hot or not: hot
Man kan ikke vise et billeder af Spey Valley sokker uden noget af den forrygende drik, som regionen er kendt for gode single malt whisky (fraregnet Glenfiddich, single malts budweiser). Cragganmore er en af dem, der ikke smager af tjære og død havmåge.

We hosted a very untraditional wedding party this weekend, tons of funs. The invitations were written as for a secret mission. So in that spirit, the guests were asked to guess the witnesses and the date. The date is found by solving the soduko. The red squares add to the date, the blue the month and the purple the year. Feel free to write your answer in comments.
I finished a pair of socks for socktober, Spey valley from KOTR, Nancy Bush yarn and needles as stated in the pattern. Spey side produces some of my favourite whiskies, cragganmore.

Given the party craziness, I have not had time to answer the questions for socktober so far.
When did you start knitting? Did you teach yourself or did a friend or relative teach you? or in class?
My mother wrote the instructions for a basic pair and knitted a test heel. The rest I figured out myself. Sometime in the Summer of 2004. The third pair was finished in Aug of that year.

What was your first socks and how do they hold up?
A pair of self-striping yarn, jaquard style, either regia or fortissima, not sure. I still use them, but they are a tad too large. 64 stitches on size 2.5 mm needles

What would you have done differently?
Used 2.25 mm needles and 56 stitches.

What yarns have you particularly enjoyed?
My current favourite is Lorna's laces shepherd sock in nearly solids, I like the yarn and the slight colour variations. Socks that rock is beautiful too, I just need to test how it stands wear and tear before I say "yeah or nay". I just got a skein of opal in a wonderful blue, that looks very promising.

Do you like to crochet your socks? or knit them on DPNs, 2 circulars, or using the Magic Loop method?
DPNs, is contemplating trying Magic Loop, just for the fun of it.

What kind of heel do you prefer flap or short row?
FLAP, short row is kind of weird except for the one in my Fair Isle at Blue Moon sock pattern. I like trying new techniques. For mindless knitting, I use the flap heel.

How many pairs have you made?
That's a tough one (not counting baby socks): 6-7 for McI, 1 pair as a gift, and about 8-12 pairs for myself (too lazy to count them, but almost enough for a laundry cycle). Reminds me, there is nothing on the needles, I must start another pair of socks and pour a glass of whisky.

11 kommentarer:

Nanna sagde ...

Hjertelig tillykke med bryllupet :-D

Linda sagde ...

hovsa...hvordan får man tusch af sådan en blød skærm...
Glæder mig til at se billeder fra brylluppet! Død havmåge og tjære, haha, me like that comment!
kh Linda

britt sagde ...

Det lyder som en god fest! Jeg glæder mig til at høre svaret på Soduko'en - jeg vil hellere strikke. Var det mon i Oregon?
Glæder mig til at se billeder...
KH Britt

Elisabeth sagde ...

tillykke med brylluppet!!

kh Elisabeth

strikke_jane sagde ...

Rigtig hjertelig tillykke med brylluppet - enten har jeg sovet i timen eller også har det været meget hemmelighedsfuldt!? *S*

Anonym sagde ...

Hjertelig tillykke med brylluppet skal også lyde herfra, og hvis jeg har løst sodukoen rigtigt, er det den 17/8-06.
Mange hilsner fra Inge

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

ulla....det var en sudoko, der krævede fuld opmærksomhed fra mine små hjerneceller...og jeg måtte ty lidt til husbondens evner inden for sudoko verdenen.....og jeg lover, at jeg deler i porten med ham, hvis jeg altså vinder.

og så må jeg nok lige sige, at er mit gæt rigtigt...så har du godt formået at tage fusen på mig....og måske flere.
jeg/ vi kom frem til den 19. august 2006.....

endnu engang tilllykke med dagen.

for øvrigt to gode råd jeg fik af min kære far, den dag jeg selv blev gift, var;
lad aldrig solen gå ned over dagens skærmysler......og glem ikke at kysse hinanden god nat.

malle

Marianne sagde ...

Kære Ulla.
Stort tillykke herfra med den 19-8-06!!!
Det camouflerede du godt!:-))
Knus fra Marianne

Helle Holst sagde ...

Så lykkedes det! Der var flere gange undervejs hvor jeg var overbevist om at vi også havde fået modellen med fejl i:o) Men det eneste der skulle til var en kop kaffe og så et roligt hjørne i køkkenet - og nu håber jeg så at det her er rigtigt!

19. august 2006 ??!
Frost and Ice ??!

Der blev vi vist alle taget godt og grundigt ved næsen:o)

Kh. Helle

strikkeforsker sagde ...

Helle, Frost and Ice blev færdigt den 16 august, så den var da færdig før dit gæt ;-)

Så er konkurrencen lukket.

Mette sagde ...

Til lykke, til lykke! k.h. Mette