lørdag, september 23, 2006

Skønne Oregon

En af de bedste ferie er snart slut og lørdag nat venter "red-eye" til JFK. Vi har udforsket Oregon fra Stillehavskysten til Crater Lake, set en masse skøn natur og smagt det lokale bryg. Højdepunktet var absolut synet af en flok gråhvalers fra kysten.
Et andet storslået oplevelse var en tur til Crater Lake, der er USA's dybeste sø (ca. 590 m) og dannet i krateret af Mt Mazama efter en række eksplosive udbrud for ca. 8000 år siden. Den er ca. 10 km på tværs. Det klareste vand i alle mulige blå nuancer alt afhængig af lyset og under den en udslukt(?) vulkan...

Jeg elsker den vilde natur, den rene luft, roen og nattens stjernevrimmel samt det store udvalg af kvalitets fødevarer. Kort sagt jeg er klar til at bytte mit danske statsborgerskab for et job i The Pacific Northwest efter den her tur. At der så også er spottet alpakkaer, lamaer og får i rå mængder gør det jo hellere ikke mindre tillokkende.

Garnshopping er det også blevet til og Oregon har ingen "sales tax" så det gør det hele endnu mere attraktivt. Angelika er vist den garnpusher i USA, der har det største udvalg af Lorna's laces, alle farver i samtlige garner fra Lorna's laces (hun sender også), så der blev købt lidt til lageret. Det var svært, rigtig svært at begrænse sig vælge.

Lorna's laces shepherd sock fra venstre i somerset, douglas fir, buck's bar og circus, den sidste er tiltænkt min veninde, der har tilbudt at lave dessert til 25 personer til vores fest.
Men bedste biks var The Websters i Ashland, jeg har endelig fået nærstuderet RYC classic garn og det ser tillokkende ud. Nogen der har erfaring med RYC cashcotton? Hvordan holder det i vask/brug.

Orchid er godt på vej, første ærme er færdig og 20 timers rejse hjem byder nok på muligheder nok for at få andet ærme godt på vej. Den er lækker, meeeeeen jeg er ikke helt sikker på, om den er stor nok, rib er nu svært at bedømme. Efter orchid er der dømt strømpestrikning efter Nancy Bush og noget lace.

Our vacation is coming to an end after a wonderful week in OR from the Sand dunes by the Pacific to Crater Lake. One of the most exciting things was to see grey whales off the coast, truely impressive and pure luck. Crater Lake is amazing too. I love the Pacific Northwest and am ready to trade my DK citizenship for a job here. The solitude, the wild nature, the gazillion stars at night and the bountiful produce.
No vacation without yarn shopping, a trip to Angelika's replenished my stock of Lorna's laces shepherd sock, it was difficult to decide which one to buy. Another great store is The Websters in Ashland, tons of yummy high quality yarn. Does anyone have experience good/bad with RYC cashcotton?
Orchid is coming along, just a sleeve and finishing remains. The 20 hr trip home tomorrow should give plenty of opportunities for knitting away on the second sleeve.

7 kommentarer:

britt sagde ...

Feeeeeed tur - lyder helt klart som et yndligssted for mig også!! Lækre indkøb - sikke farver!
Cashcotton......joe, det kender jeg skam. Meget lækkert blødt og fantastiske strikkeegenskaber og det holder glimrende i brug (hvis man lader være med at vaske ved 60 grader...), men angoraen fælder!! Og alene af den grund køber jeg det aldrig igen.
God tur hjem!
KH Britt

Mette sagde ...

Suk, Lornas Lace..du frister! Jge holder mig i skindet og strikker lidt videre i Tvinni og BC alpaca. Lækre køb! k.h. Mette

strikkeforsker sagde ...

hmmmm så skulle man måske lede efter en erstatning til cashsoft, måske angora har det bedst på kaninen :-)

Vivian sagde ...

Nårh!!!! Der er vist ingen tvivl om at du er kommet til at købe for meget *GG*
Du kender adressen ;-))

Dejlig tur!

KH Viv

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

lorna's laces sokke garn...kan man aldrig få for meget af......giver dig ret, det er svært at begrænse sig i de mange dejlige farvemuligheder der er!

storslået natur her i landet....jeg bliver også tit overvældet af den...og kan slet ikke få nok af sådanne oplevelser.

jeg strikker pt i det omtalte cashcotton....mit dugdråbe sjal. til sjal formålet er det helt fint, men jeg tror det bliver for slatten i kvaliteten til andet beklædning.

orchid bliver rigelig.....ribstrik giver sig ved brug!

Marie-Louise sagde ...

Hvor ser det bare fantastisk ud. Både natur og garn:-)
Kh.
Marie-Louise

Linda sagde ...

Wauw, sådan noget ser vi andre jo kun på TV! Boblede det, siden du sætter spørgsmålstegn ved udslukt?? Lækkert garn, kender ikke lornas lace men flot er det.
kh Linda