torsdag, september 28, 2006

Endnu et indlæg

uden strikkede objekter. strikkeforskeren er i ansøgningstilstand, kort sat fritiden er sat på vågeblus og McI står for husholdningen, mens min aktivitet koncentreres om at skrive tiggerbrev fondsansøgning og der spildes tid tænkes kreative tanker med firefox på fuldt blæs og arbejdes udi på de små timer (aftensmad kl 22, godt man ikke har børn ;-) ). Forhåbentlige er det overstået om 10 dage og så venter FESTEN.

På det seneste er der indkøbt en hel del strømpegarn, vist faktisk temlig meget og hmmmmm mere er på vej til USA (selvom andet er sendt til DK). Så hvad bedre er end at slå tre fluer med et smæk 1) gøre indhug i strømpegarnslageret, 2) have et automatstrikketøj nu tankekapaciteten er allokeret til forskning og 3) en undskyldning for at drikke gourmetøl ;-)
Så var det heldigt, at en "tænkepause" ledte til Socktoberfest.

Bare strikke strømper, ingen krav om mønster, garn eller færdigstrikkede projekter, så den hopper jeg straks på.

Dagens højdepunkt nu der ingen strik er at berette om. Et stk tornado over Long Island Sound, det var temlig fascinerende at se den vokse fra et lille udhæng under skyen til den ramte vandoverfladen og gik i opløsning over sundet igen senere. Det hele tog ca. 15 min. Det forstyrrede ligesom min opmærksomhed under dagens gruppemøde. Beklager den dårlige billedkvalitet, det er taget med en andens mobilos. Tid til at slutte, der kan lige nås et par pinde på orchid inden sengetid.

Næste gang forhåbenlig med billeder af en næsten færdig orchid (I wish).

No knitting progress since last, I am in research proposal mode, domestic tasks have been assigned to McI and all brain capcacity allocated to scientific thinking and grant writing... Siiigh,. Hopefully it is over in about 10 days and the awaits the PARTY. Lately, some sock yarn, actually a lot, have been purchased and no socks knitted. During one of my breaks from proposal writing, I found Socktoberfest, a knit-along with limited rules. This combined with an acute need for a no-brainer knitting project is just what I need.
Finally, the highlight of today, a tornado over the LI sound taken during today's group meeting. Time for a few rows on orchid before bedtime.

5 kommentarer:

faxfraenspelsau sagde ...

Hej Ulla

Flot med hele to indlæg samme dag, når du nu har så travlt med ansøgninger ;-). Jeg kender godt det med befrielsen over bare at skulle strikke sokker (eller karklude) fordi man ikke har overskud til at sætte sig ind i en opskrift. Held og lykke med det hele.

strikkeforsker sagde ...

Det er skam ikke med vilje. Blogger gik totalt i selvsving i nat;-)

faxfraenspelsau sagde ...

Jeg tænkte nok at det var det der var sket. Men jeg skulle altså bare drille lidt. Håber ikke du tog det ilde op.

Kh. Mette H.
(som ikke skal til strikkefestival - øv)

strikkeforsker sagde ...

Næææææææææh jeg tog det skam ikke ilde op, jeg elsker at drille andre og må jo så selv stå for skud engang imellem.
Da jeg trykkede "publish" stod status som 0% i så lang tid min tålmodighed rakter ;-)

britt sagde ...

Akkeja, ansøgninger. Krydser fingre for dig!
Og socktoberfest lyder som det helt rigtige koncept - overvejer at følge trop...
KH Britt