torsdag, august 10, 2006

Terapistrik

Jo tak, der er meget arbejde i at vaske en ham. Jeg er typen, der lige skal prøve den slags, bare sådan for at prøve det... Det er en fed fornemmelse, når den slags store projekter er færdige. Meeeeen jeg har lært at sætte pris på færdigtilberedte spindefibre og at bruge ruskindshandsker, når jeg flickkarter ;-)

Det har været ugen, hvor monstermanuskriptet endelig er blevet indsendt til publikation (jubeldans!). Ugen, hvor jeg har drømt om en tilværelse som hyrdinde på en lille farm for foden af Cascade Mountains i enten Washington eller Oregon LANGT, meget langt væk fra forskningsverdenens andedam. Et roligt liv med McI og et helt almindeligt job, hvor man kan prøve at holde bare to ugers sammenhængende ferie.

Smid oveni, at den lille grønne bil tilsyneladende enten er gået i overgangsalderen og fik en seriøs hedetur eller simpelthen bare er forsmået over, at jeg cykler på arbejde.
Flere hundrede dollars og en ny køler senere, er den forhåbentlig tilfreds?

Jeg har vist aldrig fået vist et billede af Frost and Ice sjalet, designet af Sharon Miller.

Garnet er crackkidsilk haze.
Status: ca 2/3 færdig. Det er et rigtig dejlig simpelt mønster, ren terapistrik bare at skulle tælle 2r sm, 2r sm 2r sm... og lukke verden ude. Nu kan jeg så afsløre, at det er en del af en temlig alternativ brudegarderobe.

Nå men der er endnu et par dage tilbage af denne uge, gad vide hvad livet bringer?

This weeks has been an emotional roller coaster ride, from the joyeous high of submitting a monster manuscript for publication to the low of life in the scientific duck pond. I have seriously considered a dramatic career change, becoming a sherpherdess on a remote farm on the westerne side of the Cascade Mountains seems very appealing. Moreover, the car had a severe hot flash and needed a new radiator $$$$, probably it is pissy because I bike to work instead of driving most of the Summer.
My current WIP is the Frost and Ice Shawl from Heirloom Knitting, pure mental therapy, chant "k2tog, k2tog, k2tog, m1, k,...." with me ;-)

9 kommentarer:

Fru Schwartz sagde ...

Brudegarderobe...som i at Ulla er bruden???

britt sagde ...

Aaaaahhh, det er et brudesjal! Jeg sad godt nok og lurede lidt på farven, da du viste garnet frem - så lyst har jeg vist ikke set dig strikke før. Men nu forstår jeg!
SMUKT!
Og stort tillykke med manuskriptet!
KH Britt

Marie sagde ...

så vakkert sjal! Men nå ble jeg nysgjerrig. Er det du som skal gifte deg?

Helen sagde ...

I think quite often about doing the Frost and Ice Shawl; I love the ragged edge and the different ways the stitch looks with different yarns. I notice that Sharon says it's for Experienced Knitters but it doesn't actually look very complex to me - how difficult would you say it is? How many rows are pattern and how many are just knit or purl? Yours looks absolutely lovely, enough to make one look forward to the cold weather.

strikkeforsker sagde ...

Helen: The pattern is very simple, the basic pattern unit is 2 rows, one pattern and one pure knit, which you repeat a couple of times.
The rugged edge is created by casting on a ton of stiches at the begining of a pattern repeat.
IMHO - knitting with KSH or other mohair yarn makes it difficult. It is very comparable to birch except for the knitted cast on. So go for it.

Helle og Marie - jep :-)

Helle Holst sagde ...

Smukt sjal!!! Jeg syntes tit at det er de enkle designs som giver de bedste resultater.
Håber at vi får lov til at se resten af brudegarderoben når den tid kommer.

Kh. Helle

Helen sagde ...

Thanks - that's just what I needed to be told :)

Marie-Louise sagde ...

Det er meget smukt dit sjal Ulla. :D Marie-Louise

Fru Schwartz sagde ...

Jaaamen altså - Tusind gange tillykke med det forestående!! Hvornår skal det være, har du travlt med sjalet?

Kh Helle