onsdag, august 02, 2006

Funky Fair Isle

Første indlæg i lang tid med strikkemæssigt indhold, nemlig udbyttet af 1 uge i Colorado. Strømpegarn, mønsterstrik og tynde pinde er den perfekte kombination til en minimalistisk feriebagage.

Model: Fair Isling on Blue Moon
basalt set en opskrift på strømper med 3 forskellige typer hæl og tå samt simple fair isle diagrammer. Jeg valgte hæl med forkortede rækker, anatomisk tåaflukning og fem forskellige diagrammer.
Garn: Blue Moon Fiber Arts, Socks that Rock, medium weight, boysenberry (pink) og Chapman Springs, ialt ca. 150 g scoret på Maryland Sheep and Wool i maj, gevinsten for at være hos the Fold kl. 8.50. Me like, men næste gang skal jeg have fat i lightweight udgaven.
Pinde: 2.75 mm
Mønstermodifikation: strikkes oprindelig i to multifarvede garner, det synes jeg blev for vildt. Så jeg valgte en pink, der også indgår i den multifarvede. Hælen er strikket ensfarvet, mens resten af foden 2 p af hver farve.
Hot or Not: HOT bogstaveligt talt, - det er 35 C i stuen. De er vildt sjove og perfekte til grå vinterdage. Anatomisk tå er super, men jeg kan bedre lide den normale hælflap.

I sidste post var der nogle, der spurge om både kirkeklokker og alter... Den slags steder holder vi os laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt væk fra efter 3 år i bryllupshelvedets forgård. Men der er alt for mange juridiske usikkerhedsmomenter som papirløst par med to forskellige nationaliteter. Så mon ikke vi når en tur omkring rådhuset før d. 14 oktober ;-)
Der har vi inviteret 40 personer til fest og andet er ikke fastlagt, men invitationerne er da sendt ud de sidste sendes i morgen. :-)

12 kommentarer:

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

jamen ulla dog......hvor dejligt at høre du sådan snart skal være frue.....det letter jo også en del, at du så kan få et grøn kort! det bliver spændende.....og jeg kan fornemme, at det sker meget meget snart....jeg blev også gift med anders ind imellem lørdags indkøbene og en rock koncert....så det kan gå ganske hurtigt og uden de store dikke darer!

sokkerne er helt vidunderlige og en anatomisk tå aflukning lyder bare for smart og helt rigtigt!

malle

Helle Holst sagde ...

Kære Ulla.

Stort tillykke herfra! Både med den forestående titel og de skønne sokker.

Kh. Helle

Britta sagde ...

jamen jamen, så er det jo snart FRU strikkeforsker :-)

Der er ingen tvivl om at det hele er lettere med papir og ikke kun fordi I er af forskellig nationaliteter. Vi har også snakket om det da vi fik Rasmus, men det bliver nok først når vi køber hus (når jeg er færdig på seminariet om 4 år).

Mette G. sagde ...

Tillykke med det Ulla.

Hilsen
Mette G. - som også blev gift en lørdag på rådhus af "sikkerhedsmæssige" grunde, da vi stod med både hus og barn.

britt sagde ...

Stort tillykke, Ulla. Uanset hvor fornuftig grunden er tror jeg alligevel det bliver et stort oejeblik.
Stort knus,
Britt

Linda sagde ...

Tillykke!! Rådhusbryllupper er helt fine, det er jo stemningen det handler om!
kh Linda, der har været hvid flødeskumsbrud i kirken og anden gang valgte rådhuset og først fortalte familien om det senere...
Stemningen var bedst ved den sidste!

Trine Als sagde ...

Tillykke FRU forsker.
Jeg er sikker på det liver en skøn dag, ligemeget hvor I vælger at sige "JA".
Rigtig lækre sokker, men dem skal du vel ikke have på til brylluppet *hihi*
Kram

Tina sagde ...

Også et stort tillykke herfra. Holder I fest i US eller herhjemme?

superseje sokker....;o)

KH Tina

strikkeforsker sagde ...

Mange tak, vi regner med en Linda II version og holder fest på Long Island EFTER.
Hmmm Fru forsker, jeg må hellere se at score mig et professorat, for så bliver det Prof. Strikkeforsker og Hr McI :-))

Anne sagde ...

Tillykke også her fra mig, der godt nok er gift i kirken med på en meget afslappet måde!
Et ægteskab er mange ting, dybe og spirituelle, men det er nu også bare en ganske praktisk måde at forsikre hinanden på, sådan rent økonomisk, og i jeres tilfælde også opholdsmæssigt...
Go' weekend, kh Anne

Marie-Louise sagde ...

Jeg synes jeg havde skrevet et indlæg til dig, men det er åbenbart ikke kommet med...ØV. Nåh, men jeg vil da også ønske dig et stort TILLYKKE. Jeg blev gift for 5 år siden og jeg synes altså at det er MEGET mere en bare et papir, det betyder rigtig meget, synes jeg. Hvordan man gør det er jo en smagssag, det vigtige er bare at man får understreget at man nu er smedet sammen og får fejret det, synes jeg.
Håber i får en god dag (hvis i ikke allerede har haft den...nu er det jo nogle dage siden vi har hørt fra dig, så måske....)

zeusstrik sagde ...

Kære Ulla
her må et forhåndstillykke jo være på sin plads:O))) Vi ulejligede også borgmesteren, uden nogen vidste det..festen har vi til gode.

KH
hanne s
ps hils også MCI og sig tillykke med "fangsten" :)