fredag, august 25, 2006

Blogiversary II

Hip, hip hurra, i dag fylder bloggen 2 år, så det er på tide at gøre status. Strikkeforskeren har været på seriøs internetafvænning de seneste 3 dage uden gratis højhastighedsinternet på et dødssygt provinshotel. Det tråløse netværk ville ikke kendes ved min computer. På tredjedagen opdager jeg et almindeligt netværkskabel på gulvet og der var forbindelse.

Der er blevet strikket 32 cm på orchid, dvs. 18 cm er trævlet op igen og den måler nu 14 cm, fordi sjusken ikke kan strikke pænt rib. Skal vi ikke bare sige det sådan, at strikkefastheden passer, men de enkelte masker er ikke lige store og så springer vi ellers let og elefant over resten af den historie. Det er tid til den årlige statusrapport.

Sidste år skrev jeg om lidt om det forgangne år og fremtiden, så det må vi kigge nærmere på hvad der er sket.

Om et år (dvs i år):

1. Har jeg helt sikkert mere garn, end jeg tør tænke på.---> Ganske korrekt

2. Ditto med spindefibre ---> dixi!

3. Har Chefen opdaget, at det er MIG, ikke Lesley, der har lært de andre at strikke ;-)

---> Niks, det er lykkedes mig at skjule det.

2 ud af 3 er ikke dårligt.

Forhåbentlig har jeg:

1. Et fast job (Sikkert i USA, så du kan godt begynde at spare op, Hanne) ---> Næh leder stadig og det har lange udsigter. Jeg er stadig akademisk daglejer og fast job har lange udsigter.

2. Lært Intarsia ---> Nææææh, det er livet for kort til

3. Begyndt på en Starmoretrøje ---> stadig ikke, der kom en spindebacille i vejen og så er der en green mountain spinnerys cardigan, der også ser spændende ud.

"Det er svært at spå især om fremtiden" passer meget godt.

Hvad er der så sket det forgangne år:

1. Jagtet garn, fibre og håndtene i Estland, Danmark, og adskillige amerikanske stater.

2. Deltaget i Rhinebeck og Maryland Sheep and Wool Festivals, klasse

2. Strikket 2 Marianne Isager trøje (ny rib jakke og 1937) trods flere klageindlæg om dårlige opskrifter og hadehøjlandsgarn

3. Strikket 1 Helga Isager (snowdrop) og igang med den næste (orchid), garnnøglet falder ikke langt fra vinden

4. Strikket Great American Aran Afghan færdig.

5. Startet en Evilla garnmode i Danmark (Viv, får jeg procenter?)

6. Fået en ny rok og købt flere håndtene end jeg tør indrømme på bloggen. Hmmm så var der vist også en kartemaskine, der aldrig er kommet billeder af.

7. Læst korrektur på min brors speciale i datalogi.

8. Gået på kompromis og indvilliget i at blive gift.

9. Måske fordi jeg har modtaget min første garngave fra McI?


Om et år har jeg måske:

1. En tre-årig ansættelse et eller andet sted i verden?

2. Scoret mere Socks that rock

3. Anskaffet en charkha

4. Påbegyndt en Fair Isle trøje, f.eks. Starmore eller Green Mountain Spinnery.

5. Lært at hverken SAS eller DSB kan overholde en tidsplan

6. Påbegyndt endnu et Sharon Miller sjal.

7. Fået spundet min polwarth ham (hahahahaha)

8. Røget i vandet og startet på næste Isager model

p.s. Tak for kommentarne om Frost and Ice, det er virkeligt et specielt strikketøj og vil blive passet godt på. Jeg har en drøm om, at strikke en af den slags tynde sjaler, der kan passerer igennemm en ring. Jeg har opskriften, men skal have fundet garn og lært at strikke med sytråd.

7 kommentarer:

Linda sagde ...

Hiperdipip hurrraa! Sjovt med opremsningen, glæder mig allerede til den om et år ;o)
Det der kidzeta er så let, jeg tænkte også på om mit sjal kunne komme igennem en fingerring. Tror i såfald det skulle være mandens ;o)
kh Linda

Vivian sagde ...

Sæ'fø'li' gør du dét ;-))

Viv

Tina sagde ...

Jeg synes lige, du har haft blogiversary.....tænk, at der allerede er gået et år....

KH Tina

Helle Holst sagde ...

Hip hip hurra!!
Tillykke med de 2 år - som tiden dog flyver. Jeg har netop trykket publish på Strikkekurvens 1 års fødseldagsindlæg. Skægt at vi deler denne virtuelle føs´da´:o)
Glæder mig til at følge dig i det kommende år.
Kh. Helle

Dana Watsham sagde ...

Du siger da bare til, så spinder jeg gossamer weight til dig - totrådet som det skal være!

strikkeforsker sagde ...

Tak for tilbudet Dana. Garn skal min være totrådet.
Pas på, måske tager jeg dig på ordet :-)

zeusstrik sagde ...

tillykke, flaget er hejst. Og sparegrisen fundet frem. Må fremtiden bringe mere af samme slags

kh hanne