fredag, juli 14, 2006

Ufrivillig pause

Bare rolig, McI giver jeg ikke slip på uden kamp, han er et pragteksemplar. Men det mener vi vist alle, at vores partner er det meste af tiden ihvert fald ;-)

Jeg gjorde noget rigtig dumt i tirsdags, nemlig at skære højre pegefinger på en åben konservesdåse. DAMN, SATANS og en hel del andre gloser, der ikke egner sig på bloggen. Jeg her nu en nysselige lille flænge, hvor en tråd garn lige passer ned. Den har i de sidste par dage været dækket af hæfteplaster. Intet alvorligt, men nok til at jeg har holdt ufrivillig strikkepause siden. AAAAAAAAAAAAAGGGGGGHH jeg er småfrustret og har abstinenser, for henne i kurven venter mit seneste projekt.

Det er Frost and Ice designet af Sharon Miller. Der skal bruges 3 nøgler Rowan Kidsilk Haze.
Mønstret er lettere end det ser ud, bare en type mønsterpind og en retstrikket returpind. Jeg er igang med mønsterrepetition nr 8. Da man starter fra spidsen er der laaaaang vej igen. Fotodokumentation senere, der skal lige et par repetitioner mere på. I må nøjes med et diset billede af garnet og et færdigt sjal.

Rokken bliver istedet motioneret flittigt. Her er minimum 25C, høj luftfugtighed og generelt tropisk klima. Kort sagt, alting er klistret og småklamt. Så fugtigt, at vand kondensere på vandrørene i kælderen på arbejde og det næsten regner. Uld virker ligesom ikke tiltalende i det klima, så jeg har vovet mig ud i at spinde bomuld. Det er ganske sjovt og vældigt udfordrende. Der kommer billeder en dag, jeg er hjemme i dagslys.

I have not been knitting for the last four days due a stupid accident, I cut my right index finger on a can. Nothing serious, but enough to prevent me from knitting as the yarn would get caught. If I cannot knit, then I have to spin. Long Island is really muggy at the moment, so wool is not very tempting. Instead I am having experimenting with some organic cotton slivers. Very fun, challenging and very different from wool, but I like it. This knitting injury has prevented me from working on my latest WIP, the frost and ice shawl from Sharon Miller. I am using rowan kidsilk haze.

6 kommentarer:

Vivian sagde ...

Det er dog et fantastisk smukt sjal, jeg ville slet ikke "turde" begynde på dén slags - er det et svært mønster?

God bedring med pegefingeren!!!

KH Vivian

britt sagde ...

sk*****de irriterende med den finger. Mon ikke du kan strikke lidt med plasteret på? Abstinenserne kan jo blive for store...
Flot sjal!! Det bliver en drøm!
KH Britt

strikkeforsker sagde ...

Vivian, det er lettere end det ser ud. Mønsterrapporten indeholder reelt kun en mønsterpind og en returpind, der gentages. Så er der det, jeg kalder kontrolmasker, som altid bliver på samme sted og strikkes ret. Du kan sagtens strikke det ;-)

Sharon Millers Birch er en smule lettere. Det jeg synes er svært, er at trævle KSH op :-)

LivM sagde ...

Uff dette var da leit, men så har du noe å glede deg til. Sjalet blir lekkert! Lykke til og ha en riktig god sommer!

Lene Z. sagde ...

Og så må man sige, at titlen på sjalet virker som god modvægt til klimaet - men det er sikkert kun fantasi, desværre.
God bedring.
Hilsen Lene Z.

Tina sagde ...

Nej, hvor er det flot, det sjal !! Jeg har også for nylig haft sådan en skramme på fingeren - det er altså bare irriterende; man føler sig helt handicappet.

KH Tina