lørdag, juli 08, 2006

Skattejagt

Alt kommer til den, der kan vente, siger ordsproget. Igår aftes vendte McI tilbage og han har helt sikker brugt hele ugen på at udtænke hans lille spøg. Jeg får endelig lov til at kaste mig frådende over åbne æsken, der indeholder dette (det var nu også underligt, at den kun var lukket med 6 stk scotch tape):

En kort overgang ærgede jeg mig så over, at jeg ikke fulgte jeres råd om at smugkigge, inden han vendte hjem.
Sedlen siger "Is there more? I wonder where it could be? Maybe it has been put away?"
Kort sagt jeg er sendt på skattejagt i mit eget hus efter garn. Findes der noget sjovere?
Igang med at kigge i mit hjørne af stuen. Hov se hvad den primære lagerkassen indeholder.

Sørme jo et fed garn og endnu en seddel. Efter en kort tænkepause hen til strikkekurven ved lænestolen. Der finder jeg endnu et fed og endnu en seddel. Denne lede( )tråd opfordrer til en omgang 20 spørgsmål til professoren post doc'en.
Til sidst er hele gaven samlet:

Mit rov 5 fed art yarns regal silk, 100 % silke og han har helt sikker tænkt på det her projekt. Han har selvstændigt købt det og valgt farven. Ham må jeg vist hellere passe godt på og lave en omgang pandekager til morgenmad.

Men jeg skal vist også liiiiiige have fundet et mere diskret sted til visse dele af lageret og revideret lagerplaner (pyyyyhhaaaa han fandt ikke den seneste udvidelse, men var lidt for tæt på)...

Dagens tankevækkende historie i nyhederne. Hvorfor man ikke skal afslører alt for mange detaljer om ens bopæl og ferieplaner på bloggen. Meeeeeeen de bryder nok ikke ind for at stjæle mit garn ;-)

Finally, I got the chance to open the mysterious box that has been sitting on the table for the last 5 days. It contained 1 skein of yarn and a hint to find the next one. So I am on a treasure hunt for yarn in my own house arranged by McI. Next skein is hitten on one of the stash boxes, and the third in my knitting basket. I only get hold of the more after quizzing McI for a loooong time. My total loot is five skeins of Art Yars Regal Silk, which I am sure is intended for the Annie Modesitt corset. Gotta a love that guy!

9 kommentarer:

Helle Holst sagde ...

Wauuw det er da næsten bedre end juleaften. Lækkert garn og super lækre farver - det har han gjort godt. Lucky you!:o)
Kh. Helle

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

ja, ulla ham...må du vist hellere lave en stor omgang pandekager til med en god klat sirup!
det er så dejligt med de der små overraskelser.....især når det drejer sig om garn hunting!

og jeg glæder mig til at se det færdige korset......skal der stivere i eller bare stives af i stivelse?

malle

britt sagde ...

Uha, uha - det har han gjort mere end godt! At holde fast i ham! Der er ikke så mange af den slags...
KH Britt

Vivian sagde ...

Dét er en tjekket mand!!!!!!

KH Vivian

Fríða sagde ...

hold fast i ham du Ulla! der er nok mange strikke-piger der godt kunne tænke sig sådan én!
hilsen fra Island
Frida

Tina sagde ...

Nej, hvor er det bare flotte farver....ham har du fået opdraget godt ;o)

KH Tina

Anne sagde ...

Sikke en lækker gave, og så sødt, at han havde givet sig tid til at lave den lille skattejagt :-)

KH Anne

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

ER det ikke bare vidunderligt med de søde kærester??

Sikken noget lækkert garn, jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

Knus fra Karin, der plantefarvede igår - se selv nyhedsbrevet på gruppesiden!

kirstens strik sagde ...

Nøøøøjjj Ulla, hvor er du HELDIG at ha' så dejlig en mand:-)

Det er vidunderligt sådan at få en gave i utide.

Knus Kirsten