tirsdag, juli 04, 2006

Iris

Det er Independence Day (4 July), den amerikanske nationaldag. Forskerføl er taget til baseball og jeg tog tidligt hjem for at montere iris med Italien-Tyskland som underholdning i baggrunden.


Model: Iris fra Rowan Katalog nr 35
Designer: Kim Hargreaves
Garnforbrug: 250 g (5 nøgler) Rowan Calmer i farven peacock. Der er 5 m garn tilbage efter trøjen og en 15x 15 cm strikkeprøve
Pinde 4.5 og 5.00 mm
Strikkefasthed: 21m x 30 rækker, så de store pinde snyder lidt.
Mønstermodifikationer: absolut ingen, det er Kim Hargreaves design og den passer perfekt.
Lukkemekanisme: Broche, pt den klassiske marguerit
Hot or Not: HOT! Har faktisk en lilla kjole i skabet, som den passer perfekt til.

Kommentarer: Rowan Calmer er rigtig sjovt at strikke med, garnet er elastisk pga microfiber indholdet, så det strikkes på tykke pinde. Det er noget nemmere at strikke glat end almindeligt bomuld. Glæd Jer, alle der skal strikke Audrey i Rowan Calmer.
Den gode pasform fås ved at strikke forstykkerne med forkortede rækker. Der er iøvrigt to ærmelængder, hellange og 3/4. Jeg valgte de sidste, er blevet ret begejstret for 3/4 ærmer efter gorillaærmeepisoden.


McI er til konference i Maine, så et smådårligt modelbillede i bedste Sanne B stil er hvad det kan blive til. Det er underligt at være alene hjemme, jeg er normalt den, der er på langfart, og der er ingen til at sparke mig ud af dynerne om morgenen.
Der kom en pakke til McI fra det her sted mandag. Hvis indhold helt klart må være til mig, med mindre han har fundet en ny hobby. Jeg er ved at dø af nysgerrighed og han er først tilbage fredag.

Så er der sket det forunderlige, at strikkekurven er tom, der er ingen projekter igang, ups, det må vi få gjort noget ved. Kandidaterne er bl.a. en sommertop i hør fra det seneste IK, et sjal i Rowan Kidsilk Haze og så strømper... hmm man kunne jo spinde lidt mens man overvejer. Men en ting er sikkert, der går lang tid før næste projekt er færdigt.

I have spent this afternoon finishing Iris, a bolero designed by Kim Hargreaves from Rowan 35, while watching Germany- Italy Football (soccer for the US readers) game. Simple, yet elegant design. I have used 5 skeins of Rowan Calmer in the colour Peacock for the 3/4 sleeve version. I love the yarn, the microfiber content makes the yarn elastic in contrast to pure cotton, much more fun than cotton. McI is away at a conference and will not return until Friday. Yesterday a peculiar package arrived for McI from one of my favourite stores, Webs. I am really curious to see the contents of that package. It is strange, I have no WIP's... must find something, ideas include a linen top from the latest IK, a shawl in Rowan Kidsilk Haze and socks, maybe I should spin tonight.

8 kommentarer:

anne sagde ...

Den er da for lækker. Jeg er altså ret vild med dine farvevalg, elsker de der blålige nuancer. Hvor det dog klæder en Iris at blive sat sammen med en margurit

Sanne B. sagde ...

Iris er en klar hitter, den sidder da ski´godt.
Arj hvor tarveligt at lade dig være alene hjemme med sådan en spændende pakke, kan du ikke pakke den forsigtigt op og smugkigge og så bare pakke den ind igen? Jeg mener McI hved jo ikke hvordan pakken så ud oprindeligt....
kh
Sanne B.

Vivian sagde ...

Lækker-lækker-lækker, intet mindre!

I hvilket katalog/blad/hp kan man finde/shoppe den (ja, undskyld at jeg er så blank, jeg når simpelthen ikke at få læste så meget med *S*)

Superb farve - som altid!

KH vivian

zeusstrik sagde ...

lækker Iris og så lige i en af dine yndlingsfarver, hvis jeg ikke tager meget fejl. Så også tyskland vs italien... godt jeg ikke er gift med en italiener, de er dog det mest pyldrede:O))) Kan du virkelig nvente med at pakke op???

kh hanne

strikkeforsker sagde ...

Vivian den er fra Rowan katalog nr 35. Fås hos Rowan pushere et klassisk nr fra før der gik underligt strik i den.

Joooo jeg kan godt vente et par dage endnu. Den er svær at åbne uden det bliver opdaget.

Yndlingsfarve, grøn?.......Hov det er da vist den grønne bølge her på bloggen.

Helle Holst sagde ...

Hvor er den lækker - rigtig flot med den klassiske margurit til Kim Hargreaves´ enkle design.
Jeg vil på din anbefaling glæde mig i stor stil til Audrey og Calmer. Men inden da venter der lige 1 meter snoninger og et par hjørner.

Kh. Helle

britt sagde ...

TORTUR siger jeg bare. Bestille en pakke fra en garnbix og så tage hjemmefra....aaaarrrrllltså! Sanne's forslag med smugkig kunne jeg nu nok lade mig friste af!
Og feeeeeed Iris! Farven er sååååå skøøøøn!
KH,
Britt

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

tju hej tju hej...åhhh så fin du er i din nye IRIS.....
smart lille sag, der kan bruges til lidt af hvert.

malle