torsdag, juni 08, 2006

Sol, Sommer og Clapotis

Har været til strikkesnakkesammen med en masse sjove, søde københavnere , kvinder med postnummer i/nær hovedstaden der blev snakket, spist kage, strikket, kigget i bøger og gramset på garn. Det var sjovt at få set kvinden bag bloggen. TAK til Jer alle og men særligt til Nanna, der arrangerede alt det praktiske.
Vidunderlig eftermiddag, der opvejede 2 timers venten på den amerikanske ambassade for et 20 s interview. Visaet kom iøvrigt med posten dagen efter.
Nåede kun en powerwalk til Amimono på Nørrebro. Feeeeeeed butik, mere ungt og sprælsk design end Marianne Isager i den gode tvinni kvalitet. Jeg blev forelsket i flere bl.a. buttercup, violet og så den jeg købte Orchid, som der ikke er billeder af på hjemmesiden. Dejlig dag, sov til kl 12.30 tirsdag og er nu over jetlag.
Første strikkeprojekt af pindene er Clapotis sådan cirka halvandet år efter det var på mode i blog land. Strikkeforsker, sidst med det første :-)
Der blev slået op i JFK inden afrejsen og strikket løs på alle mine rejser. Det er et perfekt tørklæde til småkolde fly, kølige sommernætter og meget andet.

Clapotis af Kate Gilbert (hold øje med hendes design!) fra Knitty
Garn: Brooks Farm Harmony, 1 fed, knap 8 oz (ca. 225 g) farve Peacock(????). 55% mohair, 22.5% silke. 22.5% uld. Der er 10 g tilbage
Pinde: 5 mm bambus (Susanne's ?)
Størrelse ca 45 cm x 180 cm, 10 mønsterrapporter, ca 10 repetitioner uden udtagniger.
Hot or not: Et hit!
Fair-isle ometer: 215 g brugt, 200 g købt, + 15 g, lidt har også ret :-)

I spent Tuesday morning waiting for a 20s visa interview at the Embassy followed by a quick trip to Amimoni before a "Stitch and Bitch" with a bunch of Copenhagen Bloggers, really fun experience. I think I have recovered from my Jetlag by sleeping 13 hrs yesterday. I highly recommend Amimono, classic yet young and fun design, unfortunately not all her designs are online. Just finished Clapotis in Harmony from Brooks Farm Yarn, very soft and yummy with the nice mohair halo (and a little bit of fuzz).

8 kommentarer:

Jette sagde ...

Nåh- jeg da heller ikke fået strikket det endnu. Men jeg bliver da godt nok fristet, når jeg ser dit. Tillykke med det fine resultat.

Marie-Louise sagde ...

Selv mange tak for en SKØN dag. Det var nemlig rigtig sjovt at se alle de mennesker bag bloggene. Jeg har altså forelsket mig i det clapotis- garn og tror nok at jeg vil kaste mig over sådan et projekt:-) Flot flot sjal og hurtigt strikket åbenbart.
Kh.
Marie-Louise

Mette sagde ...

Nu er det bare sådan, at det sidste en provinsbo som mig vil kaldes, det er altså københavner!! Det tog tid at forklare min jyske svigerfamilie, det indrømmer jeg. Derudover kan jeg kun tilføle, at din Clapotis garn har "spøgt" lidt hos mig..... Li'som dit strikkekit fra Amimono. k.h. Mette

Jeanette sagde ...

Så fint det er og hurtigt det blev færdigt. Dejligt at møde dig IRL, det er nu sjovt at møde mennesket bag :-)

Jeg 'mangler' også at strikke Clapotis. Gjorde et forsøg hvor opskrift og jeg kom meget skævt ind på livet af hverandre, men kan godt se det forsøgt igne en dag :-)

KH Jeanette

britt sagde ...

SUPER flot Clapotis - og jeg ved jo hvor blødt det er - uuuuuhhhhmmmmm. Det garn må der vist holdes øje med....
Selv tak for sidst - det er virkelig dejligt at møde dig - jeg håber det sker igen en dag!
Knus,
Britt
...jeg tror faktisk ikke der var ret mange rigtige Københavnere....

Tina sagde ...

ØV, hvor det bare ærgrer mig, at Jakob lige skulle lægge sig med skoldkopper, mens du var i byen....

Jeg HAR strikket Clapotis én gang, men det blev ikke godt (for tykt garn)- jeg er sikker på, det bliver bedre i min merino.

KH Tina

Helle Holst sagde ...

Dejligt at du også fik "den gode" oplevelse hos Amimono. Jeg er også lun på Buttercup, en dejlig sag til vinter, men ... hvad er Orchid for en sag ???

Kh. Helle

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

du kan sagtens var.....heldige kartoffel, der sådan får lov til at møde andre strikkere... men helt sikkert velfortjent efter en lang rejse!
dit clapotis er bare så flot.....sikken et farvespil, der er i blå nuancer! det skal nok komme meget i brug allerede til efteråret.

nyd dit ophold og køb nu alt det garn, som du ikke har adgang til her i staterne.....som bl.a helga isager's strikkekits!

malle