fredag, juni 30, 2006

Retail Therapy

Orchid er simpelt hen for lækker, og jeg glæder mig til at strikke den, når temperaturen og stressniveauet falder. Den Pinnsvin hjemmeside burde komme med advarselslamper... Den bliver et dyrt bekendtskab for os udlandsdanskere, ikke Malle?
Skulle vi have gang i en Amimono-Along på et tidspunkt?

Hanne, jeg skal ikke til at samle på baseballkort, har fundet mig en mere fiberrig hobby ;-)

Der er fuldt fart på hverdagen Chez Strikkeforsker og McI og tiden bliver brugt til alt andet en strik. Iris mangler dog bare to ærmer.

Det har været en lang, begivenhedsrig arbejdsdag. Startede morgenen med gratis morgenmad mod at agere spørge-jørgine til vores sommerstuderendes ugentlige møde. Herover tilbringer de mest engagerede, dygtigere studerende ofte sommeren langt fra hjemmet tilknyttet et sommerforskningsprogram. Så jeg har i 10 uger igen iår et lille forskerføl i hælene, hårdt men sjovt. Forskerføl og jeg har været i lab sammen eftermiddag.

15.05 Fikser et teknisk problem i lab for en anden og spare +20,000 kr på reparationskontoen
15.30 Forskerføl og jeg er igang med eksp.
16.00 Forskerføl spørger interesseret til opal avis sokker og er fascineret af strømpehæl. Indrømmer hun hækler... Øjner straks et nyt "offer"
16.01 Tilbyder forskerføl strømpestrikningslektioner! Hun er ikke afvisende...
16.45 Strikkeforsker laver noget dumt, rigtig dumt.
Potentielt - 25,000 kr på reparationskontoen
17.45 sender forskerføl hjem, jeg skulle jo nødig lærer hende mindre pæne danske og amerikanske gloser. (Favoritudtrykket er pt "Stupid piece of S...)
18.00 Har været igennem 2 omstillinger, 3 skrattende ventetonemelodier hos instrumentproducenten og snakker endelig med inkompetent servicemedarbejder, der lover at ringe tilbage.
18.10 Finder direkte nummer til teknisk afdeling hos instrumentproducenten i emailarkivet og har straks fat en kompetent medarbejder.
18.15 Spørgsmål besvaret
18.45 Tilbage i lab, opsender bønner til højere magter, lover udstyret kærlig behandling og rengøring med 96% ethanol.
18.55 Problemet løst!!!!!!!!!!!!!!!
18.56 Glædesdans og fortsætter med eksp. og strømpestrikning som tidsfordriv.
21.00 Ringer til McI, så jeg kan blive hentet. Orker ikke at cykle hjem i mørke.
21.02 Opdager mindre læk i vandrør og en opvaskebalje under det fyldt med vand. Suuuuuuk
21.12 Bygningsansvarlig dukker op for at inspicere problemet.
21.40 Problemet midlertidig løst, han sætter en større balje under.
22.00 Hjemme igen

En helt almindelig dag i en forskers liv. Håber ikke i morgen starter med at fjerne 50 L vand fra gulvet..... Der sniger sig nok et ekstra sæt strømpepinde og et nøgle opal med på arbejde ;-)
Måske det skulle være bomuld, så der kan blive strikket gulvklude istedet?

Oven på den slags og en hel del andre ting, trænger man til en omgang indkøbsterapi.
Er det kun mig eller?
Jo mere stresset man er, dets mindre strikke man, men dets flere penge bruger man på ens hobby.


Knitpicks har udgivet deres eget topnøglesæt og solgte alle deres Addi til halv pris. Jeg fik lige suppleret lidt til samlingen. Nå men der var gratis forsendelse over $ 40, så den seneste Yarnharlot og to nøgler af deres ensfarvede sokkegarn til 18 kr/50 g røg med. Glæder mig til at læse Yarnharlot i weekenden.

2 kommentarer:

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

jeg blev helt stresset efter læsning af den travle dag....der er sørme ikke noget så dejligt som at være hjemmegående med barn....efter år på arbejdsmarkedet.

og ang. amimono knitalong.....den er jeg bare med på. Håber jeg kan få Orchid færdig til juleferien DK.

Pinnsvins hjemmesiden har allerede været et dyrt bekendtskab....og jeg var i samme åndedræt også inde og bestille for ihvertilfælde $40 hos KnitPicks.

god weekend,
Malle

britt sagde ...

Jeg eeeeeelsker dine forskerens-dag-beretninger!! De er så underholdene og rammer helt plet!
KH Britt