onsdag, juni 21, 2006

Den (u)endelige cardigan

Nå men jeg nåede til NYC næsten til tiden, de flinke mennesker hos Iceland Air holdt flyet indtil vi var ombord, det gav plusser i karakterbogen. Snigende senilitet er ved at melde sig, jeg har de sidste to dage forgæves ledt efter mit pas og mine visapapirer, fandt det til aften i min taske, DOH. Så var det blevet bloggetid, men hvor h.... var USB-kablet til kameraet? Efter total gennemrodning af hytten, kom de bevingende ord "Maybe it is under the bed?"... Da der er billeder af den uendelige cardigan kan du jo selv gætte svaret :-)
Trøjen med model må du undvære, for det er min 27C herover og mere vejr til shorts og soltop.

Model: Marianne Isager, Model 1937
Sukkertrøjen fra Strik a la Carte er iøvrigt identisk bortset fra ærmekonstruktionen.

Garn: Højlandsgarn, Farve Marlin
Forbrug: ca. 250 g
Knapper: Perlemor
Pinde: 3,0 mm Addi turbo
Mønstermodifikation:
Strikket 5 cm længere på bullen. Der er 1 mønsterrapport mindre til ærmerne. Forlængelse var nødvendig, ellers havde det været Erle-Perle Pif Paf puf, væk med den alt for korte trøje.

Hot or not: Modellen er hot, garnet er knap så hot. Den vil blive brugt som sumpe og futterundtcardigan derhjemme. Jeg overvejer lidt kærlig behandling med uldvask og evt balsam. Jeg er vild med perlemorsknapper og enormt glad for mit røverkøb, en æske med ialt 340 knapper i 4 forskellige størrelser til 80 kr. Normalt synes jeg fine knapper er dyre, rigtig dyre og ender ofte med at bruge en anseelig del af et projektbudget på knapper. Men de her virker nu og er billy :-)

Strikkeudsigten kort:
Iris i Rowan Calmer, strikkeprøven er faldet heldigt ud, faktisk helt perfekt. Jeg æææææææææææææælsker Rowan opskrifter og garn med udtagelse af Summer Tweed. Bagefter skal der så strikkes i en sommertop i hør.

Finally, a picture of my latest FO, a cardigan designed by Marianne Isager. I used 5 skeins of her højlandsgarn, modified the pattern by adding 2" to the length and picked up 1 pattern repeat less for the sleeves. It is a nice, comfy cardigan and will be used frequently at home, weather permitting. I loooove the design but am not too fond of the yarn. Next time it will be tvinni or home-spun. The knitting forecast predict a high chance of Iris in Rowan Calmer. I loooove Rowan yarn except Summer Tweed. This is predicted be followed by a top in Euroflax linen

10 kommentarer:

Helle Holst sagde ...

GOdt kæmpet! Resultatet ser super godt ud - og jeg overvejer om det ikke er netop sådan en sag jeg mangler i min garderobe.

Kh.Helle

Marie-Louise sagde ...

Hvor er den blevet god Ulla. For mig at se, ser garnet nu rimlig hot ud i 27 graders varme- ha-ha. Hvor kan man se billeder af Iris? Kh.
Marie-Louise

Linda sagde ...

Velkommen hjem ;o) Den er jo suverænt smuk, meget er hørt om Isagers strikkeopskrifter, men resultatet trækker det op. Sumpetrøje, fedt udtryk!
kh Linda

Jeanette sagde ...

Hvor er den fin, skønt resultat og super farve :-)

KH Jeanette

britt sagde ...

Den er blevet rigtig flot. Lækker farve og kun 250 gram! Den må være dejlig let!
Glæder mig til at se Iris.
kh Britt

Marie sagde ...

den er nydelig!

anne sagde ...

Den er da vidunderlig. Farven er helt unik, den vil jeg også prøve.

strikkeforsker sagde ...

Iris er en glatstrikket, enkel bolero = Kim Hargreaves design. Den findes i Rowan nr 32.
Anne farven er rigtig dejligt, garnet knapt så spændende, så prøv at se garnet IRL inden du køber.

Mette G. sagde ...

Hej!

Den er da lækker, Ulla.

Tillykke med den.

Hilsen
Mette G.

zeusstrik sagde ...

ohh den er da deeeejlig!!! Du må sidde md en skøn følelse af velvære over at ha verstået det "sure" projeklt!

kh hanne