onsdag, maj 31, 2006

På flugt fra virkeligheden

Vi benyttede den netop overståede Memorial Day weekend til at flygte ind i tågen og væk fra hverdagen bogstavelig talt.


Port Jefferson færgeleje alt for tidligt (kl 7) lørdag morgen.

Vi fandt Avalon i New Hampshires bjerge:



Skønt ikke - bortset altså fra de 15 myggestik jeg scorede mig som souvenir trods behørig overbrusning med Tick Off, jeg er enhver rejsefælles drøm ;-)
Normalt tilhører jeg den miljøbevidste del af befolkningen. Meeeeeeeen Myg og tæger - 100% død ved insektgift!!!
West Nile Virus og Lyme Disease (opkaldt efter Lyme, Ct, på den anden side af LI sound), der sætter jeg grænsen.
Nå men første stop var byen med mindst en Donkin Donuts inden for synsradius. Så gæt hvor jeg har været?
Denne gang har jeg ikke haft tid til finde garnbikse, så 7 min efter lukketid finder jeg Cambridge eneste garnbiks, der ellers ser lovende ud. Nå men i det mindste var der en bar på den modsatte side.
Næste dag var jeg mere heldig, McI havde overladt mig bilnøglerne til hans bil under påskud af hovedpine. Så nogen vender bilen og kører 2 km ud af en lille vej bare fordi man passere et skilt med "Wool Room". Sjov oplevelse, en lille hyggelig gårdbutik og New Englands eneste forhandler af Jensen rokke, så jeg fik afprøvet Tina's søster.
Sådan et sted kan man ikke forlade uden garnkøb, det blev til to nøgler St Ives, som er tiltænkt et par sokkker fra Knitting on the Road formentlig til McI.



Strikkeri: første ærme på MI 1937 er færdigt (jubel!) og det er halvanden conwy strømpe også.

P.S. Tusind tak for al hjælpen mht at finde Amimono :-)

English, later.

1 kommentar:

britt sagde ...

Jeg er helt enig mht myggebekæmpelse!! Miljøvenlig ja, men ikke hvis prisen er "en million" kløende buler på huden - jeg er også højt elsket af myggene.
Du har da en særlig evne til at finde de listige garnsteder - lyder herligt.
Og så glæder jeg mig særligt meget til næste uge på en helt almindelig tirsdag...
KH,
Britt