lørdag, maj 20, 2006

For nu er det lørdag ...

og så skal vi rigtigt lege med fibre :-)
Det med "Nu er det fredag og så skal vi rigtig drikke os fulde" er jeg blevet for gammel til :-)
I går var graduation day på campus, så den var fuld af studerende i blå rober og sjove hatte. Den dag indvarsler sommer og flere måneder med studenterfri campus uden kø i kantinen og øde græsplæner, skønt....
Første friweekend uden arbejde, familiebesøg eller andre aftaler i flere måneder, så det skal udnyttes på det groveste til nogle aktiviteter med højt fiberindhold og generel afslapning. I baggrunden spiller NPR, National Public Radio (ca P1), der det meste af lørdage sender intelligente radioprogrammer med nyheder, dokumententar og musik. Damn! en trailer med LARMENDE haveredeskaber er lige stoppet over hos naboen....



Mit favoritstrikkeprojekt for tiden er conwy strømper fra Knitting on the Road af Nancy Bush, der strikkes i Lorna's laces sheperd sock. Mønstret er hurtigt lært og der er en masse gennemtænkte detaljer. Der er flere mønstre i den bog, jeg skal have strikket.
På rokken er noget af den glasurfarvede dorset og shetlands uld, mere om det senere.

1937 får også opmærksomhed engang imellem. Jeg er igang med første ærme. Det overrasker vel næppe nogen, at der liiiige skulle strikkes færre masker (2 mønsterrapporter) op til ærmerne end opskriften dikterede.

Den model vil faktisk ikke være helt dum som vest, så slipper man også for at strikke ærmer :-)) Jeg skrev iøvrigt til MI om mine erfaringer med højlandsgarn og fik et venligt svar. Nu er jeg mindre mopset... I den forbindelse kiggede jeg nærmere på de forskellige farver på garnkortet med højlandsgarn og opdagede, at garnets struktur er meget farveafhængig, så "Grams på højlandsgarn før du køber". :-)

I finally have a weekend without any obligations what so ever, neither work nor family, wonderful. Several hours will be dedicated to fiber activities accompanied by NPR. My favourite WIP is Conwy socks from Knitting on the Road by Nancy Bush. I am using Lorna's laces in colour Denim. The pattern is easy, but interesting enough so that one does not get bored.
My other WIP is 1937 by Marianne Isager, I am halfway through the first sleeve, knitted in "højlandsgarn", which is not a favourite of mine. I much prefer her tvinni and will happily pay the extra money for it.

3 kommentarer:

britt sagde ...

Både sokker og trøje ser fantastisk ud - smuk farve - det ser ud til at være næsten den samme....
Ja, jeg kan også godt se den som vest...
Og nyd weekenden - dejligt må sådan en ind imellem!
KH,
Britt

Linda sagde ...

Naboer med larmende haveredskaber, yrk! Vores nabo har også en motoriseret plæneklippe-sidde traktor som han larmende kører de 10x10m plæne ned med....Total overkill, derfor har vi demonstrativt indkøbt en gammeldaws en af slagsen - så må man nemlig også fortjent en stor kold øl bagefter ;o)
Trøjen er så sød og flot, men uh hvor kan dine (og andres erfaringer) med MI opskrifter bare gøre det af med lysten til at lave den :o(
god arbejdsuge...
kh Linda

zeusstrik sagde ...

jeg bliver mere o gmere lun på de to sokkebøger fra nancy bush... hmm
Det gør altid en lidt mere venligt stemt at blive strøget med hårene, den falder jeg også for:) Og gør det lidt nemmere at finde motivationen til at gøre trøjen færdig...
kh hanne