torsdag, maj 04, 2006

Count Down to Maryland Sheep and Wool

  • kontanter - check
  • plastikkort - check
  • checkhæfte - check
  • kørekort - check
  • badetøj - check
  • strikketøj - check
  • fornuftige sko - check
  • solbrille - check
  • solcreme (belært af sidste år) - check
  • kasket - check
  • regntøj - check
  • indkøbsliste (og den er laaaaaaang) - check
  • kort og slagplan - check
  • kamera - check
  • legekammerater til McI - check
Fredag er det dagen (før dagen), hvor jeg og to andre fra spindegruppen tager den 6 timers køretur til Maryland Sheep and Wool Festival. En af de mange ulemper ved at være bosat på Long Island, hvor NYC er i mellem en og resten af verden, er at man skal forlade øen mellem kl 9 og 11 om fredagen ellers er der dømt traffik :-(

Efter sidste års endagstur med McI, er der i år kommet andre boller på suppen. McI er skiftet ud med to fiberglade kvinder, McIs mazada med en minivan, og 5 timers besøg med 2 hotelovernatninger. Der venter 2 dages intense oplevelser med et højt fiberindhold og forhåbentlig noget friturestegt og/eller BBQ sydstatsmad :-)

Forinden skal vi lige have et billede af en færdig snowdrop:

Data: 80 g tvinni farve 17s, 50 g blommefarvet mohair af ukendt oprindelse og 130 g sat ind på fair-isle-o-meteret. Den har været i brug og er et hit, bare ikke idag, hvor det er 25 C. Så 200 g uld-mohair på fiberlageret bliver måske engang til snowdrop nr 2.

Eneste hjertesuk: Der er ingen banderoler på garnnøglerne og dermed ingen vaskeanvisninger, suuuuuuuuuuuuk. Mon ikke håndvask virker.

Jeg vender frygteligt tilbage i næste uge, forhåbentlig en masse oplevelser rigere, med en hel del færre penge på kontoen og rødglødende plastikkort.

Countdown to MDSW, we have booked a hotel room in Baltimore for two night to take full advantage of the festival this year. I went with the BF last year, but this year it will be with two other women from the spinning guild, a minivan and hotel reservation. The latest finished object is snowdrop, a vest designed by Helga Isager. I am already planning to transform 8 oz of mohair in the fiber stash to a second snowdrop eventually. I will be back next week...

10 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Rigtig, rigtig god tur. Jeg er overhovedet ikke misundelig :-(

Glæder mig til at se, hvad du bringer med dig hjem!

Hilsen
Mett G.

Fru Schwartz sagde ...

Ha' en fantastisk tur, dit heldige skarn:-)

Lækker snowdrop...

Susanne sagde ...

Lækker snowdrop ! Og så ignorerer jeg, at du skal på tur... for jeg er ikke spor misundelig.... suk. (rigtig god tur. Glæder mig til at læse om det og se nogle fibre :o)) Kh Susanne i Silkeborg

Vivian sagde ...

Jeg er HELLER ikke misundelig *ta-daah-ta-daah*!!!

Det var dælleme tjept med dén Snowdrop, og hvilken smuk farve!!

Hav en for lækker tur!

KH Vivian

Mette sagde ...

Der er kun ét at sige - rigtig god tur! Endnu en skøn snowdrop, ovenikøbet i en forrygende lækker farve! Glæder mig til at se dine køb!

faxfraenspelsau sagde ...

Rigtig god tur Ulla. Nyd det, og hav et køleelement med til plastickortet, så går det ikke så galt :-).

Flot snowdrop.

Jeg glæder mig til at se billeder.

Kh. Mette

britt sagde ...

Der er lagt i kakkelovnen til en forrygende tur. God fornøjelse, Ulla - du kommer vist et smut i himlen!!
Og Snowdrop - SUK - jeg æææææææææælsker den farve - sååååååå smuk! Jeg har nu også udsat snowdrop-strikkerier til efteråret.....varme og mohair? NOT!
KH,
Britt

Marie-Louise sagde ...

Jeg vil med...Det lyder bare så hyggeligt. Glæder mig til at høre mere :-)
Kh.
Marie-Louise

Nanna sagde ...

Sikken en vidunderlig weekend. - glæder mig til at læse om festivalen - og dine indkøb :-)

zeusstrik sagde ...

pt sidder du nok i himlen, glæder mig til at se hvad du medbringer til lageret. Et godt bytte du har gjort, og som den betænksomme "hutru" har du sørget for legekammerater, du er da en snut*lol*
kh hanne