mandag, april 17, 2006

MI 1937

Hov, jeg har vist aldrig fået vist billeder af automatstrikketøjet. Du ved det, der bliver slæbt med rundt på rejser, køreture, strik-ins og i lab. Så her kommer et i kunstnerisk morgenbelysning.

Det er 1937 designet af Marianne Isager. Jeg har en sort udgave i tvinni, som er yndlingscardiganen. Men denne gang er garnet MI højlandsgarn i farven Marlin, en grøn med blå undertoner, fordi jeg ville spare 100 kr. Det er retstrik med et lille snoningsmønster på pind nr 3, så der går 44 pinde på 10 cm. Jeg skal netop til at dele i for og bagstykker. Den bliver færdig------ engang.

Måske hedder den 1937 fordi:
  1. Det ca. er antallet af masker på 7 pinde i kroppen
  2. Antal steder det %¤##¤&&¤#¤ højlandsgarn er knækket eller filtret
  3. Antal gange jeg har fortrudt, at jeg startede
  4. Antal gange, jeg stædigt fortsætte fordi den mangler i garderoben.
  5. Antal timer projekt føles at vare
  6. Antal gange glastrikkede snoningsmaskerer blev strikke ret på vrangsiden.
  7. Antal gange snoningerne er forskudt
  8. Antal gange jeg har fortrudt, at jeg købte højlandsgarn istedet for tvinni
  9. Antal gange forgængeren i sort tvinni er blevet brugt
  10. Antal gange jeg starter Firefox, mens jeg retter i mit artikelmanuskript?
One of my current WIPs is 1937 designed by Marianne Isager knitted on 3,0 mm needles in mainly garterstitch. I am using her "højlands", i.e, highland yarn. It will be completed eventually. Ten reasons for the name 1937:
  1. # Stitches in seven rows
  2. # Times the f... højlandsgarn is tangled or broken
  3. # Times I regret starting the project
  4. # Times I stubbornly continue, because I need the cardigan
  5. The estimated project time
  6. # Times the stockinette cables have been knitted of the wrong side
  7. # Times the cables have been translated
  8. # Times regretted by the cheaper højlandsgarn instead of tvinni
  9. # Times the predecessor has been used
  10. # Times I will launch Firefox before I am done editing my manuscript

6 kommentarer:

Marie-Louise sagde ...

1937 smil....men det bliver da spændende at se resultatet.
Kh.
Marie-Louise

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Hm.. jeg synes det med Højlandsgarn lyder bekendt. Men farven den er mums - og det bliver trøjen forhåbentlig også når den er færdig......
Kh Jeanette

britt sagde ...

Tak for grinet, Ulla - en uforlignelig liste du har lavet. Og tak for forbrugerinfo - jeg vil hermed bevæge mig udenom højlandsgarnet.
For 1937/sukkertrøjen - den skal jeg da lave en dag - modellen er jo dødflot. Jeg håber på lidt garnindkøb i et vist spinderi i Skive til sommer.....
KH Britt

zeusstrik sagde ...

jeg har også fortrudt mit indkøb i slutningen af december, vi bliver vist aldrig rigtig gode venner med hende marianne...;)

kh hanne

Fru Schwartz sagde ...

He he...Tak for de 1937 grunde til at jeg ikke skal købe højlandsgarn...Havde ellers tænkt mig at prøve det, da jeg er forelsket i flere af farverne..men niksen!!

Kh Helle

Tina sagde ...

Jeg tror også, jeg springer højlandsgarnet over - og måske også sukkertrøjen og 1937...

Men det er en flot farve ;o))

KH Tina