mandag, april 03, 2006

Forår

1. Huset er rengjort
2. Vinduerne pudset
3. Gardinerne vasket
4. Køleskabet fyldt med mad
5. 5 store sække blade er fjernet fra haven
6. Nedfaldne grene fjernet i haven
7. Korrektur på 14 sider af brormands speciale er færdig
8. To dage med solid US morgenmad i langsomt tempo.
9. Fryseren har nødrationer til to aftener
10. NY State Tax udfyldt
11. Federal Tax udfyldt
12. 15 cm strikket på mermaid
13. Garn til Snowdrop og McIs halstørklæde er krydsnøglet
14. Håret klippet (tiltrængt!)
15. Jeg har øvet "short-draw" på rokken.
16. Tur til stranden for at lege med min stunt-drage.

WOW - imponerende hvor meget man egentlig kan nå i weekenden, når man har en alt for sjælden friweekend.

Foråret er nået til Long Island, det er 14-18 C, solen skinner fra en skyfri himmel og svanerne er ved at bygge rede ved fjorden. Jeg har bare lyst til at være udenfor i solen. Så er vi også gået over til sommertid en uge senere end alle europæerne. Se den flotte udsigt fra mit arbejdshjørne.


Hele huset dufter af indisk mad, McI er ansvarlig for kødgryderne og der er 3 timer inden sengetid uden andre planer end middag og afslapning. Hvad mere kan man drømme om (offentligt) ;-)

Spring has sprung, it has been a gorgeous weekend on LI and we have taken full advantage thereof. Moreover, a long list of house hold chores and the taxes have been accomplished this weekend so the house is clean and the fridge replenished. On top of that there has been plenty of time to play with my sport kite and knit. It is amazing how much one can achieve when one does not have to work. Mermaid is 6" wider...

9 kommentarer:

Marie sagde ...

Imponerende! Selv ville jeg antagelig bare strikket, og latt resten seile sin egen sjø...

Susanne sagde ...

Sikke en liste :o) Men det er en skøn fornemmelse når det har været produktive fridage !! Kh Susanne

strikke_jane sagde ...

Sikke en energi der er lagt for dagen hos dig. Blev helt forpustet af at læse din liste *LOL*, men ved præcist hvor skønt man har det ovenpå såden en produktiv men garanteret alligevel afslappende week-end. Godt for dig. :-)

maritwg sagde ...

Hei Ulla. En får energi av å lese listen din over ting du har gjort i weekenden. Din blogg er så koselig, og jeg har deg på min "bloglist" Ha en riktig flott april "over there"
Hjertelig hilsen marit

Linda sagde ...

Det må siges at have været en effektiv weekend! Nå, så du har have....her forestillede jeg mig at du boede i en typisk new yorklejlighed med brandtrappen udenfor vinduet :o)
kh Linda

Tina sagde ...

Gider du ikke lige sende lidt af energien denne vej??

Også lidt varme og ikke mindst tørvejr. Lige nu regner og "sluder" det, og de har lovet regn de næste 5 dage....

KH Tina

Dana Watsham sagde ...

Det kalder jeg forårsenergi ... her på pladsen leger vi 'april kommer som løve og går som lam'. Det ene øjeblik stråler solen, det næste stråler regnen ned.

Jeg skylder dig forresten en uhemul hævn for det link til japansk garn ....

strikkeforsker sagde ...

Hybris, nu regner og sluder det ogsaa her...

Naaaeeeh Linda, jeg bor skam langt ude i surburbia, saa langt ude, at der er landbrug i naerheden...
Ulla

zeusstrik sagde ...

jeg har tabt pusten, kan du ikke sende lidt af den rengøringsenergi i denne retning..

kh hanne