lørdag, april 22, 2006

Farver og Fiber....

I mangel af bedre overskrift. Vi har familiebesøg for Danmark, så hele sidste weekend legede vi turistguider til Long Island og NYC og de vender tilbage med den næste færge. Forårer er for alvor nået til New York, træerne blomstre, solen skinner og kviksølvet har været over de 80 F (27 C). Så her er et billede af parken foran City Hall.

Visse online favorit strikkedesignere fejrer foråret med gratis forsendelse, hvilket jo er temlig tillokkende. Desværre mente skrotspanden (aka den lille, grønne bil), at foråret skulle fejres med et mekanikerbesøg i prislejet for en halv Kim Hargreaves kollektion. ØV. Set positivt, man kan faktisk fører en samtale i bilen efter den ikke larmer som en Jonny-Brian øse mere. Opdateret: man kan kører mere end 70 mph :-)


Fiber shopping er det også blevet til. Uuuuuups gæsterne er vendt tilbage, fortsættelse følger her:
Tilgengæld har jeg ikke shoppet spindefibre siden min fødselsdag og Maryland Sheep and Wool er 2 uger ude i fremtiden. Hvem kan vente så længe??????
Så lidt online shopping er det blevet til som selvforkælelse, det trængte jeg til. Strikkeforskeren har været ud på de vilde vover (ikke lilla) og købt en merino/morbærsilke farvet i grønne og blå nuancer. Den i rosa nuancer er ren morbærsilke begge fra Chasing Rainbows. Det glææææder jeg mig til at spinde til noget tyndt, tyndt garn :-)
Vejrsituation: 10 C og udsigt til 75 mm regn i weekenden.

Spent last week as a tour guide to NYC and LI for visiting relatives, quite fun and damn nice weather as illustrated in the picture from City Hall. Kim Hargreaves is celebrating the first year anniversary of her store with free shipping. Unfortunately did the f... rust pile of a car decided that it needed a new exhaust pipe and mufflers at the price tag of half a KH collection and it is up for inspection too soon :-(
MDSW is two weeks from now, but I have not purchased any spinning fibers since my B-day and needed instant gratification. The green-blue one is 2 oz of a merino/bombyx silk and the pink in is pure mulberry (bombyx) silk both from Chasing Rainbows.

4 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

ha, det kaldte vi også den slags biler,når der kørte nogen forbi, indtil Ida højlydt sagde: "der er Brian og Johnny" , da vi mødte dem lidt senere hvor de stod og snakkede ved siden af deres Kadet med fartstriber og de obligatoriske terninger...Nu hedder det en UMTI-bil, mest pga den måde de hopper på, når bassen i anlæget er godt tunet... men det har du vel ikke???? Lækre fiberfarver, men de er ikke lilla???

Marie-Louise sagde ...

Mums 27 grader. Bare det var her. Jeg hungrer efter sol og varme og alt hvad der hører med af let sommertøj, lange aftner ude, is og kølig vin og jeg kunne blive ved. Jeg er TRÆT af det danske vejr....men det har nu været ret dejligt idag:-)Nyd det nu.
Kh.
Marie-Louise

britt sagde ...

Hvor ser det dejligt ud i den park - rigtig forår-sommer-grønt! Her er foråret først lige kommet i gang.
Glæder mig til at høre mere om fibrene - ser flotte ud!
KH, Britt

Tina sagde ...

Hmmm....de spindefibre er da bare for flotte i farverne. Jeg vil undlade at tjekke, om de sender til DK, ellers falder jeg bare i....

KH Tina