fredag, april 07, 2006

En gyserhistorie...

Havfruen flyver afsted på pindene. Jeg mangler de sidste 8 riller og hestetømmen, så er kroppen færdig (opdatering: færdig). Det er vældig sjovt TV-strik, men har været lidt for spændende efter min smag. Den lyslilla stribefarve blev brugt med foruroligende hast og jeg var efterhånden temlig bekymret for, om der var garn nok. Det var der, men mindre end en meter, phew...

Jeg har en (naiv) plan om, at den skal være færdig inden Maryland Sheep and Wool, men vi får at se.
Linda: Jeg synes ikke garnet kradser og dacapo blev blødere efter vask. Det sagt, så er den nok mest komfortabelt med en bluse under.

Det med energi, tjaaaa jeg er forfærdelig dårlig til driverliv, der skal ske noget og den sparsomme fritid skal ikke spildes. Eftersom mine to igangværende projekter mermaid og MI 1937 begge er retstrik trængte jeg til lidt afveksling. Nå men jeg kan ikke administrere ret meget mere en to store projekter ad gangen. Derfor blev der i søndags slået masker op til et simpelt projekt. Et tørklæde til McI i 3x3 rib, yeeees vrangstrik ;-) Jeg har fulgt Hannes råd om, at simpelt strik bliver mest brugt at mænd og så savnede jeg et køkkenstrikketøj. Når de tre projekter er færdige skal der f.... strikkes noget hulmønster eller fair isle. Jeg savner udfordring!

Pt er der vel en meters penge og knap halvdelen af garnet er brugt. Farven er iøvrigt umulig at indfange med kameraet. Godt vejr kan jeg ikke sende, det har øset ned og lidt slud er det også blevet til.

On mermaid, read here:
I am going mad since my two current projects, mermaid and MI 1937 primarily are garter stitch. I will be desperate need for a challenging project once they are completed. I have cast on for a 3x3 ribbed scarf for the BF. The yarn is handspun and a made my plying a merino and an alpca single. So far there is 1 yard and I am about half way. It is designated as the kitchen knitting project.

6 kommentarer:

Marie sagde ...

Men du har virkelig klart å fange Mermaids farger. Jeg har ikke sett den mørke lilla fargen så tydelig på bilde før - den er virkelig nydelig. Men så er jo Falkenbergs farger utsøkte. Jeg har strikket to Falkenbergprosjekter innenfor samme fargeskala, og blir ikke lei - må ha mer!!

britt sagde ...

Hvor er den fin, den lilla Mermaid! Den kunne jeg også godt bruge ;-) Men HF har måske en tendens til at pakke lige lidt nok i kit'ene (jeg synes ellers mest jeg hører om det modsatte). Har du set Jette's Tivoli? Det var også en gyser.....
Glæder mig til at se den helt færdig.
KH,
Britt

Linda sagde ...

Næh, hvor er den pæn og lilla! Jeg kan rigtigt godt lide det lille skød. Hvordan er garnet, kradser det? Det er da lidt af et kamæleon tørklæde, pindene ser ud til at matche :o)
kh Linda

Anne sagde ...

Flot Mermaide, dejlige farver!! Min bliver brugt og brugt, og snart strikker jeg én i mere sommervenlige nuancer, min er petrol og brun...
Hvis du nogensinde kommer til at mangle Skildpadder ;-)), så er jeg gerne med på en bytte-lækkerier-kasse!!
Mine unger ville juble over en kasse med underlige marshmellow ting, og fruen her ville glædes over bageting a la sukkerpynt og sådan, var det noget??
Kh Anne

zeusstrik sagde ...

Jeg hader fornemmelsen af at man er nødt til at stikke hurtigere og hurtigere, for at garnet ikke skal slippe op, nøjagtigt som når man ser en lidt for spændende film... Godt at DU nåede det ;O)
kh hanne
ps fedt at du ku bruge mit råd..lol

Tina sagde ...

Det er bare for dårligt, der er så lidt garn i de dyre kits....det er jo lige før, man ikke kan tillade sig at lave en strikkeprøve af originalgarnet - og hvor f.... er man så henne?

Mermaid er utrolig flot i den farvevariation.

God påske.

KH Tina