søndag, april 30, 2006

Blomster

Tak for alle kommentarerne og de gode råd om mermaid. Indrømmet, jeg var mere end småmobset over ikke at have målt efter. Ærmeopslag ser ikke så kækt ud, har jeg konstateret. Jeg regner med at trævle ærmerne op og strikke dem igen. Ideen med at klippe et stykke af lyder tiltalende og temlig skræmmende. Hvad nu hvis jeg klipper forkert?
Desværre har jeg ingen symaskine. Heldigvis vil McI sige, for med en symaskine kan man jo quilte, og jeg har ligeså meget brug for en ny lagerkrævende hobby som Dubya for nye undskyldninger til at invadere i omegnen af Mess'O'Potamias. (Tak, Jon Stewart :-))
Næste projekt på pindene er Snowdrop, fra Helga Isager. Absolut en kommende klassiker i garderoben, enkel og elegant. Jeg er lige godt halvvejs, så det er hurtig strik. Rokken er blev forsømt, så jeg er ikke begyndt på de lækre spindefibre, Tina.

Jeg tilbragte hele lørdag i lab (dårlig vane), hvilket billedet helt klart bærer præg af og er tilbage i kælderen igen idag. Udenfor summer det af sol og sommer, herinde blæser airconditionen, kompressoren og konsolventilatorerne larmer. Oveni er der summen af assorteret elektronik. Men næste weekend indkasserer jeg fortjenesten og er på 3 dages tøsetur til fiberparadis. Gæt om jeg glæder mig?

April og maj er to af de mest vidunderlige måneder på Long Island. Det hele er grønt og der er masser af blomster. Det minder mest om en dansk sommer, skøøøøøøønt, se selv.

I have decided to frog Mermaid's sleeves and reknit them with fewer stitches. Frankly, I am a bit scared of cutting it and I do not own a sewing machine, which is the only reason for not quilting. I need a quilt stash as much as Dubya needs new excuses for invading near Mess'O'Potamia according to McI :-)
Time to introduce my current WIP, snowdrop designed by Helga Isager, simpel, elegant and a quick knit. Me Like :-) Just what I need right now, as work has demanded a lot of hours the last week and this weekend. Fortunately, my three day mini-trip to fiber paradis is next weekend. On another note, the weather is gorgeous and the garden filled with beautiful flowers, as illustrated.

8 kommentarer:

Mette sagde ...

Skøn farve garn til Snowdrop! Jeg regner bestemt med at skulle strikke endnu én i en anden farve.

Marie-Louise sagde ...

Ved du hvad...jeg tror altså du bliver mest glad for din havfrue, hvis du trævler ærmerne op og får strikket dem i den rette længde. Hvor hjerteskærende det end måtte være så er den jo alligevel ikke den fulde tilfredshed før det er gjort, tror du? Den er ellers MEGET flot:-)
Kh.
Marie-Louise

britt sagde ...

Vidunderlig Snowdrop farve!! Den model skal også på pindene en dag her hos mig!
KH Britt

Linda sagde ...

Wauw, hvad hedder den farve du har gang i? Den helt vildt flot!
God beslutning med den smukke mermaid...
kh Linda

zeusstrik sagde ...

jeg ville ønske at det var her hos mig at udsigten så sådan ud, her er der nærmest bare vådt..
lækker farve til snowdrop!!!
kh hanne

strikkeforsker sagde ...

Garnet er Tvinni i farve 17s og en ukendt blommefarvet mohair, der strikkes sammen.

Vivian sagde ...

Jeg tror da også snart jeg bliver nødt til at Snow-droppe!!
Gid jeg også ku' strikke på arbejdet - der kan man se; man skulle altså have læst videre ;-)))
Så kan man lære det kan man!

Viv

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.