fredag, marts 03, 2006

Send omgående knappenåle!

Snestormsvarsel for Long Island idag, så jeg og den lille grønne bil listede hjem kl. 14.30 på glatte veje. Nu har vi ca. 15 cm sne og jeg skal ikke ud at køre mere idag. Efter eksperimenter siden torsdag og 2 dages konference, hvor programmet startede kl. 8.00 begge dage gjorde en halv fridag underværker. Lige på og hårdt efter den perfekte søndag.

Eftermiddagen er blevet tilbragt i selskab med påfuglen, der inden idag manglede 4 pinde af ca. 490 masker og en hæklet kant, og varm the akkompagneret af klassisk musik og nyhedsprogram på National Public Radio (ca. P1). Kan det blive meget bedre?
Nu er påfuglen færdig og udspændt til tørre på stuegulvet.... Hmmm jeg mangler reelt 150 knappenåle til at udspænde ALLE de fine hæklede kanter. Men gider ikke risikere livet for 150 knappenåle og orker reelt ikke T stive dem. Jeg har bildt mig selv ind, at hvidt stivelse ikke ser pænt ud på et blåt sjal. Fotosession følger i weekenden. So stay tuned :-)

Nyt i sidekolonnen, et Fair-Isle-O-Meter inspireret af Cashmere-O-Meter. Jeg vil igang med at strikke fair isle/vævestrik, men skal liiiiiige have ryddet ud i strikkekøen og lageret inden der blive slået op til det projekt. Fra nu af føres der offentlig statistik. Næste projekt bliver havfruen.

An unexpected afternoon off due to snow resulted in a finished peacock feathers shawl, which is now blocking on the carpet. Though I seriously need 150 or so pins to block ALL the cute little crocheted edgess. Pictures to follow this weekend.

1 kommentar:

britt sagde ...

Ååååååhhh, en færdig påfugl - den glæder jeg mig sørme til at se! Stivelse? pfffyyyyyttt-bvadr! Nej da - garnet skal da have sit eget naturlige fald!
Og dejligt at se dit Meter - offentligt regnskab skal nok stive vores ranke rygge af....
Skynd dig med havfruen - jeg glæder mig til at se de lilla farver!
KH Britt