søndag, marts 19, 2006

Plask !

sagde det foran Amimonos hjemmeside, strikkeforskeren røg i vandet og bestilte en snowdrop... og der kom 150 g på fair isle-o-meteret. Der er ingen indkøbskurv, men man kan bare maile Helga Isager ;-)
Den begrænsende faktor hos garnbestilling i Danmark er AlTID farverne, jeg skulle ALDRIG have købt det garnkort hos Marianne Isager.

Jeg og McI havde en af vores alt for sjældne ture til NYC med museum, shopping og middag, skøøøøønt. Der blev strikket et par cm på den uendelig cardigan, nu nærmere ærmerne sig snart... Så måske er den ikke uendelig?
"Plask" sagde det her hos Habu Textiles og der kom 830 m sytråd, uuuuups garn mere til samlingen. Det er til mit hemmelige sommerprojekt. Feeeed butik på W29th 135 oppe på 8 etage med japansk garn til både væv og strikkepinde. Jeg er meget, meget betaget af deres silkegarner og vender afgjort tilbage. Det andet hold kunder var et ældre ægtepar fra RI på besøg i storstaden. Hustruen havde printet listen over garnpushere på Manhattan og den er lang. Hun ville bare være i gåafstand fra Penn Station, mens husbonden da var helt klar på at tage metroen rundt! Det er McI også, bare vi ikke besøger mere end 1 eller 2 af slagsen ;-)
Dagen blev afsluttet med middag. PLASK sagde det, da vi så dessertkortet med "Red Knight" = kaffe, amaretto, grand marnier, og flødeskum... godt, der var 2 times togtur hjem til bilen.

Uuuuuups, just ordered yarn for Snowdrop, a vest designed by Helga Isager, Amimono. Then a visit to Habu Textitiles in the City resulted in an oz of sewing thread (hmm yarn) added to the stash, it is for my secret Summer project. We met a nice couple from RI, she was touring a selection of Manhattan yarn shops and the husband was happily accompanying her and even encouraged using the subway to get further around! What a husband, McI's limit is currently two shops. The day finished with a Red Knight, coffee, whipped cream, amaretto and grand marnier, and, fortunately, a 2 hr train ride to the car.

9 kommentarer:

Mette sagde ...

God strikkelyst. Skøn farve! k.h. Mette

Susanne sagde ...

Fede farver og en herlig dag !! Jeg vil også med - næste gang du skal til Habu :o) Kh fra en misundelig Susanne

britt sagde ...

Sikke nogen skønne farver til Snowdrop!! Godt vi har gjort det tilladt at plaske lidt engang imellem!
KH Britt

Helle Holst sagde ...

Wauww - lækker farve - sådan en vil jeg også ha´. Rigtig god fornøjelse :o)
Kh. Helle

zeusstrik sagde ...

heldigvis kunne jeg ikke finde indkøbskurven på animonos hjemmeside...Har du lige en lilla periode??*lol* Det er også en skøn og længe overset farve!!

kh hanne

Tina sagde ...

Farvekort kan være farlige at eje...

Lyder ellers som en rigtig dejligt dag!

KH Tina

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

hey ulla!

jeg kan kun sige som de andre....skøn farve du har valgt til din snowdrop! jeg ville ønske, at mine arme var til denne model...den er ret flot!
MHT til mønster på mit firkants baby tæppe, så er det fra bogen "Småt og Sødt" ....mange søde opskrifter på børnetøj, hvis det kunne friste :-)
Malle

Marie-Louise sagde ...

Sådan kan det gå. Der er også meget der frister. Det er nogle rigtig lækre lilla'e farver du har valgt til din snowdrop. Den skal du nok blive glad for. Jeg er meget glad for min:-)
Jeg kan forresten ikke forstå at dit Alpakka Silk fnugger så meget, det gør mit slet slet ikke. Er det ikke mystisk?
Kh.
Marie-Louise

strikkeforsker sagde ...

Marie-Louise, jeg har flere steder set andre klage over DB Alpacca Silk i mit garns farve (indigo). Måske det er farveafhængigt?