lørdag, marts 11, 2006

Fredag Aften

Hvor tilbringer strikkeforskeren den slags?

Du har gættet fuldstændig rigtig, jeg er stadig i lab. Forbedringer siden sidste gang:

1. Ph.D. studerende kan passe sig selv 70 % af tiden - så har jeg tid til at blogge.
2. Nødstrikketøj i skrivebordsskuffen = strømper i opal avis, vel, den hedder egt zebra, men det ligner IKKE zebrastriber. Det minder mig meget mere om avissweateren
3. Har mønter og 1 $ sedler til colaautomaten :-)

Efter påfuglen har jeg været smittet af en frygtelig trang til at rydde op og færdiggøre projekter. Jeg har frasorteret strømpegarnsrester til mit mødrende ophav, der er igang med at strikke et sommerhuskludetæppe af alle hendes og mine strømpegarnsrester. To spoler med en merino-tencel blanding har i laaaaang tid, vi taler her om adskillige uger, været færdigspundet på Ashforden. Den bliver forsømt på det skammeligste til fordel for Tina, som er sjovere at spinde på. Men jeg har endelig taget mig sammen til at navajotvinde dem.


ca. 120 g/ 360 m. Det er spundet ved efter møjsommeligt at dele en 8 m langt uldbånd mange tynde. Nu skal jeg så have fundet noget at bruge det til.

6 kommentarer:

Tina sagde ...

Det der navajotvinding bliver jeg altså nødt til at kaste mig ud i en dag. Hvad skal du strikke af garnet?

Jeg har også svært ved at genkende zebra'en. Den ligner mere en "stribra", som min Louise sagde som lille.

God weekend.

KH Tina

britt sagde ...

Godt du har et strikketøj i skuffen!
Flot garn - og kan man så bruge sådan en stump til? Man fristet jo til at sige endnu et tørklæde (men dem får man lissom ret hutigt mange af) - men hvad med at bruge det som forsiden på en vest/slipover agtig ting - med et ensfarvet garn på ryggen?
KH Britt

Anna sagde ...

I just posted about you!

Dorte sagde ...

Jeg er helt enig i din vurdering af zebragarnet ... og synes egentlig også det mere ligner avisskrift end zebrastriber.
Og sådan har jeg det med hele den serie ... tigerstriberne ligner f.eks heller ikke tigerstriber ( forkerte farver ?)
Men hvis man glemmer alt om dyrene, så er resultatet da flot nok i sig selv.
kh Dorte

Linda sagde ...

Hehe, har du strikketøj med i lab? Jeg har forsøgt en sen, sen aften at strikke et par runder mens jeg ventede på centrifugen, men fik fnidder af handsker af, handsker på :o)
Zebraen har jeg kun set ligne en zebra som børnestrømper, avistrøje er lige præcis det rigtige ord! Jeg overvejer at strikke en zebra af resterne fra mit nøgle.

strikkeforsker sagde ...

Vest er en god ide ellers noget domino strik.

Linda, selvfølgelig har jeg strikketøj på arbejde, men nu er jeg heldigvis ikke syntesekemiker og skal ikke bruge handsker ;-)

Stribra, den er sød :-)