onsdag, marts 08, 2006

The 1st Annual Strikkeforsker Awards

Allerførst tusind tak for alle de mange dejlige kommentarer om påfuglen. Den skal nok blive vist frem, vi venter liiige på foråret. Senere skal der shoppes sko i NYC. Inspireret af søndagens Oscaruddeling uddeles i denne post de første strikkeforskerpriser, jeg har rodet i arkiverne og fundet kandidaterne blandt 2005 produktionen fremvist på denne blog.

Årets Meste Brugte Strik: Marianne Isagers, Ny Ribjakke. (se billede)

Årets Strikkebog: Green Mountain Spinnery Knitting Book

Årets Garn: Helen's Lace, Lorna's Laces.

Årets Fiberbegivenhed: New York Sheep and Wool,

Årets Opskrift: Peacock Feathers Shawl, Fiddlesticks, gennemtænkt

Årets håndten: Boshworth midi (se billede)

Årets Internetbutik Jimmy Beans Wool

Årets Strikkebutik: Purl, SoHo, NYC

Årets Udenlandske Strikkebutik: Designværkstedet, Aalborg

Ingen prisuddeling uden billeder af flotte og kiksede outfit, det er op til dig selv at bestemme hvilken katagori dette tilhører :-)

Billedet er fra spindegruppens seneste nyhedsblad. Bemærk hvordan jeans, trøje og spindefibre er farvekoordineret.. Jaja, det var direkte fra lab til spindetræf og en dårlig hårdag ;-)

Heller ingen Oscaruddeling uden Razzie priser. Så her kommer årets kiksere:

Årets Værste Garn:
Debbie Bliss Alpaca Silk, fnuller til den store guldmedalje...
Men frieda bruges flittigt indenfor hjemmets fire vægge - ligesom alle de dårlige film vi aldrig har set ;-)

Årets Værste Opskrift:
Marianne Isagers, Ny Ribjakke i første version, et ord: strikkesudoku!

Hvad er "hot or not" hos dig???

Strikke?
Joooo, en lille smule. Twist, handskerne fra DesignClub.dk er blevet færdige og er allerede i brug. Her ses den anden og tredje handske, den første blev trævlet op.

De er strikket ca. 7 cm (7 mønsterrapporter) kortere end opskriften foreskriver ellers var der ikke garn nok. Dejlig varme og perfekt til at pynte vinterfrakken.

Time for the 1st annual strikkeforsker awards selected among my projects from 2005.
Most Used Knitwear: Marianne Isagers, Ny Ribjakke.
Best Knitting Book: Green Mountain Spinnery Knitting Book
Best Yarn: Helen's Lace, Lorna's Laces.
BestFiber Event: New York Sheep and Wool
Best Pattern: Peacock Feathers Shawl, Fiddlesticks
Best Drop-Spindle: Boshworth midi
Best Online Store: Jimmy Beans
Best Store: Purl. SoHo
Best Foreign Store: Designværkstedet, Aalborg, Denmark

No oscar's without the Razzie's, so here we go:
Worst Yarn: Debbie Bliss Alpaca Silk, it pills like crazy!
Worst Pattern: Marianne Isager, Ny Ribjakke, one word - Sudoku!

6 kommentarer:

Fru Schwartz sagde ...

He he - sjov ide, Ulla!! Herligt med sådan en års-status!!

Kh Helle

britt sagde ...

Ja, jeg morede mig også - det gav et helt deja vu. Overvejer om jeg skal følge trop....super ide!
Feeeeede handsker i øvrigt!
KH Britt

Mette sagde ...

Jeg vil starte med et spørgsmål! Opskriften på Twist hvor har du købt den henne? Så vidt jeg husker, er der også pulsvarmere i opskriften...?! Underholdende status!

Mette G. sagde ...

Hvor er ribjakken da også bare flot Ulla.

Hilsen
Mette G.

strikkeforsker sagde ...

Hej Mette, opskriften på Twist er fra DesignClub.dk og købt hos Designværkstedet i Aalborg. Den indeholder anvisninger på handsker med perler, pulsvarmere med knapper og pulsvarmere med flæser. Der er billeder her:
http://www.ausumlille.dk/design_club.htm
Ulla

Anonym sagde ...

Hej Strikkeforsker!!
Sikke en masse spændende du får lavet. Jeg arbejder med forskning i skimmelsvampe og er tillige vild med at strikke:-) Jeg ville meget gerne strikke det der peakoc sjal men jeg kan ikke finde nogen der har opskrift - kender du nogen der vil sælge mig en kopi?
:-) KIR
kir@biocentrum.dtu.dk