tirsdag, februar 28, 2006

Tredje dag er lykkens dag

Fredag har i hørt om. Lørdag skulle have været lab 12-15 og så afslapning resten af dagen. Tjaaaa, det blev 13-20 istedet. Men jeg huskede strikketøjet og er nu igang med den tredje handske i Twist :-)
Kort sagt, jeg var klar på en tur LANGT væk fra Long Island og alene...

Søndag var til gengæld den perfekte dag:
6.39 Vækkeuret ringer (OK måske ikke så perfekt). Meeeeen
8.43 Tog til New York City, 90 min i selskab med Adam Dalgleish.
10.10 Ankomst Penn station og skifter til subway (C for kendere)
10.35 Oppe på gadeniveau, iskold blæsende vind... Stille som NYC kun er søndag morgen.
10.45 Finder The Point.
10.50 Indtagelse af dampende varm Cafe Mocha og scones, mums indendørs
11.00 Strikkekursus med Annie Modesitt, Cableing without Cable Needles begynder. Jep, det er hende, der har designet korsettet.

Meget lærerigt og så er hun en fantastisk underholdende person. De færreste kan få indflettet ordene punch bowle, prinsen på den hvide hest, fire små piger og sømænd i en forklaring på, hvordan man laver snoninger uden snoningspind. Så lærte vi også at strikke snydesnoning.
Deres udsendt var iøvrigt klassens duks, da jeg altid er først færdig med de forskellige opgaver.... Lidt billige baggrund, alle de andre strikker på "engelsk" og skal kaste garnet om pinden for hver eneste maske. Se hvad jeg lavede :-)

Snydesnoninger er de nederste og ovenfor ses forskellige typer snoninger, alt sammen lavet uden snoningpind. SMART! Snydesnoninger kræver mindre garn end ægte, afgjort et trick jeg må huske til hjemmespundet.

14.10 Ude i kulden, går rundt i Greenwich Village og SoHo, besøger Purl, men køber ikke noget (pudser liiiige glorien, se hvor den skinner) Dernæst Aveda, hvor der blev købt ind af deres skønne urtethe, der bl.a. indeholder lakrids og pebermynte.
Det er iøvrigt sjovt at overhøre danske turister i NYC, de regner ligesom ikke med, at nogen forstår dem ;-)

16.39 2 timers togtur hjem i selskab med Adam Dalgliesh begynder.

Alt i alt en perfekt alenesøndag.

Definitionen på en afslappet dag i lænestolen: the og P.D. James.

Third day is charm. I spent Sunday in the City beginning with an Annie Modesitt Class at The Point. She is a great teacher and really fun. I do not know anyone else who would use words like sailor, Prince Charming, four little girls, wall flowers etc to describe cableing without a cable needle.... But it worked like magic, I remember how to do it :-)
I truely enjoyed my time and learned a lot. Thanks!

Afterwards, I walked around The Village and SoHo for a couple of hours, shopping, walking, and sight seeing. Truely a wonderful day. Moreover, I was reading the latest P.D. James on the train, detective stories as only the British can write them.

7 kommentarer:

Susanne sagde ...

Tak for turen :o) Det var da en perfekt søndag ! Kh Susanne

Randi sagde ...

Iiiih, det lyder bare som den perfekte søndag :o) Hvor ville jeg også gerne til NYC snart igen...var der helt tilbage i 1996, skøn skøn skøn by :o)

Mange hilsner
Randi

britt sagde ...

Lyder bare dejjjjjligt! Og rart at vide at "vores" strikkemetode er den hurtigste ;-)))
KH Britt

Bettina sagde ...

Ja, det er jo ikke uden grund, "vi" kan strikke en strømpe på en enkelt dag, mens "de" er stolte, hvis de kan klare det på 2-3 dage. ;o) "Vores" metode er så nok hårdere mod leddene, mon ikke?
Gad godt prøve så'n en tur rundt i NYC - men det bliver en singletur om maange år (der skal jo spares op *s*), jeg får aldrig gemalen med over Dammen.

Mette G. sagde ...

Uha det lyder som en perfekt dag - dem er der brug for ind i mellem.

Hilsen
Mette G.

Tina sagde ...

Lyder spændende med snoninger uden hjælpepind - jeg er ikke sikker på, jeg turde...

Og godt du kan holde fanen højt i det store udland, så de kan se, hvad vi danskere kan (hvis altså man tør "prale" af sin nationalitet og Dannebrog pt.)

KH Tina

Nanna sagde ...

Lyder som en dejlig dag :-).

Det der med danskere der tror ingen kan forstå dem, minder mig om en lille historie.

I mine år som seniorspejder besøgte vi et efterår verdensspejdercentret i London. Her handlede vi hos den lokale grønhandler. Vi havde snakket rimeligt om hans varer - hvilket vi var glade for, da vi fik prisen - på dansk ;-)

Selv om der ikke findes så forfærdeligt mange danskere, så er de tilgengæld over det hele. På det der i foelge rejseguiden skulle være den mest oede strand i Vietnam, moedte min rejsemakker og jeg som det foerste tre danske piger, hvoraf den ene kendte min far ;-)

Nåh sikke jeg ævler, men tankerne kom lige på gled...

Kh Nanna