tirsdag, februar 07, 2006

Et regnestykke

Før: 50 g garn

Efter: 24 g garn
Resultat: -6 fingre = 8-10 g garn for lidt. Det her er ca. 15-20 % for lidt. Måske en bemærkning om, at handskerne kræver mere garn en pulsvarmerne i opskriften? Det synes en snottet, smårritable strikkeforsker ihvert fald. Selvfølgelig kan min strikkefasthed være forkert. Men det er svært at tjekke uden strikkefasthed eller færdigt mål i opskriften.
To løsninger:
1. Anskaf 50 g Duo garn ca. 45 kr og betal det samme i forsendelse.
2. Trævl op og strik den kortere.
Og nej, stedsøstertricket fra Askepot skal ikke afprøves. Jeg er for nærig til 1., så nr 2 er valgt. Iøvrigt opdagede jeg også en kæmpefejl på første handske.

Superbowl var ok, jeg kan godt lide begge hold.
Andre har givet opskriften på "Spice Up Your Buns",(23 jan.) så her kommer "Spice Up Your Burger": Ælt hakkede chilier af den stærke slags i oksekødet inde du former bøffen. Masochister og andet godt folk bruger hele chilien, resten fjerne frøene. Bon appetit.

For sjalomaner:
Bettinas link til %udregneren for sjaler er temlig smart. Jeg har iøvrigt selv fundet en algoritme, skal bare liiige have kodet den :-)

I am knitting a pair of gloves, but discovered that I would run out yarn. I bought the yarn in Denmark and it is too expensive to have a second skein mailed. Thus, I am forced to reknit the glove with a shorter cuff. Oh well, I made a huge mistake on the first one.

3 kommentarer:

britt sagde ...

Øj, hvor stor-træls!! Den strikdesigner har ikke gjort arbejdet godt nok skulle man synes. Men flotte - det er de!
KH Britt

Linda sagde ...

En hademail havde næsten været på sin plads, men man ved jo aldrig hvilke optøjer det kan skabe i Ålborg City ;o)
De er ellers elegante, jeg æælsker ting med perler!
kh Linda

zeusstrik sagde ...

hvad f.. søren, de burde hoste op med et nøgle gratis!!!!

kh hanne s