torsdag, februar 02, 2006

Another Afghan

This time it is a baby blanket. It is a joint project for CR by the members of the local knitting group. One of the members of the group and her husband are adopting CR from China. The yarn is KnitPicks Shine (60 % cotton, 40 % modal). The design of each square was determined by the knitter apart from constraints with respect to the dimension and border of the square. Here is a picture without the border. Is it not gorgeous?

On another note, I visited the new yarn store, Knitters Knitche in Miller Place today. It was the begining of an expensive relationship. Lovely yarn, from basic Cascade 220 to Rowan Classic and Schaefer Anne.

Den her blog er da gået totalt i tæpper, denne gang et babytæppe til CR, en kinesisk piger, der er adopteret af et af gruppens medlemmer og dennes mand. Det er amerikansk tradtion, at en gruppe af venner strikker eller quilter tæpper for at fejre den slags glædelige begivenheder. Der har været frit valg på alle hylder med hensyn til design bortset fra dimensioner og kanten har. Mit er det lilla med hjertet nede til venstre. Så har jeg iøvrigt monteret halvdelen af tæppet. Memo til mig selv, ikke flere monteringskrævende projekter foreløbig.

Andre gode nyheder: Der er åbnet en ny garnbiks i lokalområdet og jeg var derude idag. Det bliver starten på et lang og dyrt bekendskab, for hun har Rowan Classic, Manos del Uruguay og Schaefer samt Brittany pinde. Afgjort bedre end den lokale, der primært gør det i babyakryl (YAK), fluffy, glitrende garn (oh rædsel) og Debbie Bliss. Efter Alpaca Silk fiaskoen er DB bandlyst hos strikkeforskeren. Man kunne ikke betale med kreditkort før fredag, så jeg slap billigt derfra. ØV for det er momsfri (8.75 %) uge på beklædning i NY og det gælder også garn.

Det var tiltrængt efter eftermiddagens hovedrengøring i lab. Vi er 15 mennesker og arbejder med assorterede sundhedsskadelige og giftige kemikalier, så der hersker hurtigt kaos. Kors hvor jeg savner en laborant en dag som idag. Disse vindunderlige (og underbetalte) kvinder forstår at minimere kaos, opdrage studerende og sørge for kontinuitet. Et par hankønsvæsner mente ikke, at de IKKE skulle yde deres bidrag til vores fællesoprydningsprojekt. Her er et par af undskyldninger:

1. Mine ting er KUN ved min bordplads (den del af lab ligner Hiroshima August 1945).
2. Det er ikke mit rod, hvorfor skal jeg rydde op?
(Vi kan fylde tre flyttekasser med vedkommendes glemte plastbokse med ugegamle madrester, værktøj, vandrestøvler og meget andet fordelt over 200 m2 fælleareal)
3. Jeg har ikke tid, jeg skal til XXX om 2 uger, og har en masse der skal forberede inden. (Lab rengøring tog samlet 1 time han brokkede sig i 15 min).

MÆND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

britt sagde ...

Åhh, det var bare babytæppet - da jeg så overskriften tænkte jeg: "nu rabler det da!" Men det gjorde det heldigvis ikke.
Kan i øvrigt godt huske bøvlet med lab-orden fra min tid på uni - heldigvis var der 1 laborant (ikke til os) - hun var god til at holde os til fadet og sikre orden....
KH Britt

Linda sagde ...

uha, vi har sådan et dejligt par fra en anden gruppe i vores lab. Da der skulle være inspektion fra staten, og vi skulle gøre rent i hele institutionen tog de fri. Næste dag, lige inden inspektionen, kom finken spankulerende ind: hvad har VI så gjort rent? Overvejede at "tabe" TEMED ned af hende....

sød ide med tæppet - der må da være en del kreative i omgangskredsen

strikkeforsker sagde ...

Der er mange kreative mennesker i strikkegruppen. Men nogen af os, har skam bare fundet et mønster online eller i en bog. Det er ikke så svært.
Alternativt kunne man bare lave glatstrikkede firkanter i mange forskellige farver.
Ulla

Britta sagde ...

Uhhhhh, mænd og oprydning!! Jeg forsøger at opdrage Jensen Sr. til kun at rode i begrænsede områder, men det lykkes ikke!
Håber min opdragelse af Jensen Jr. vil blive mere vellykket. Hold øje med min blog - en af dagene kan du se HVOR god den lille mand er til at rode :-)
Jeg er selv lidt af et rodehoved, men synes nu at det er rigeligt at rydde op efter mig selv.

Har du planer om flere tæpper? Jeg kan godt bruge et også ;-)

Knus Britta

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

sikken en sød og brugbar tradition at strikke lapper til et babytæppe, og sikken nogle flotte farver....gid jeg var i lignende gruppe. held og lykke til de nybagte forældre.

kh malle