lørdag, januar 28, 2006

På med vanten...

Det har været en uge, hvor det var højvande, da jeg tog på arbejde og højvande, da jeg kom hjem igen. En uge, hvor jeg seriøst har fortrudt, at mit fryserlager ikke er på størrelse med mit garnlager. De positive forklaringer, sushi og varm sake bonanza på den lokale japanske restaurant og et møde hos Explorers group. Explorers group er en lille underafdeling af min spindegruppe, der mødes hver anden måned. Hver gang er der en ny uldtype på programmet. Vi køber en lille portion beskidt råuld for 5 $ og har så 2 måneder til at vaske, karte, spinde og afprøve den inden næste møde. Denne gang var det Dorset, sjov elastisk uld, og i marts bliver det Corriedale, mmmm Corriedale. Det er en god måde at prøve for man køber og ophober fibre på lageret ;-)

Til strik: Jeg har for længe, meget længe siden lovet min grankusine et par hjemmestrikkede vanter. Til jul mindede hun mig om det igen, så nu skulle det være. Ned i lagerkassen efter 2 nøgler Mountain Mohair fra Green Mountain Spinnery og i løbet af en uge har man et par vanter.

Strikket på pind nr 2.75 mm, så de er ganske tætte og varme, jeg er temlig tæt på at beholde dem selv. Opskriften er fra Green Mountain Spinnerys bog. Mountain Mohair (70 % uld, 30 % mohair) er blevet mit nye favoritgarn. Løst spundet, entrådet i nogle lækre tweeded, naturlige farver og så mohairens glans. Den uendelige cardigan er vokset en cm eller og to, men synes stadig uendelig.
Weekendens planer: Montering af et halvt babytæppe.
Til sidst et billede af GAAA i noget, der kan minde om dagslys:

Jeg skulle hilse og sige fra McI, at det er rigtig dejlig varmt.

5 kommentarer:

Susanne sagde ...

Dit GAA er altså utroligt flot ! Vanterne er smadder søde... Rigtig god weekend. Kh Susanne

britt sagde ...

Ja, jeg sidder også og falder i staver over dit GAAA - suuuuuuuuk, hvor er det smukt!
Sjovt, for Green Mountain Spinnery's bog har jeg netop hjemme fra biblioteket - og det ord, der faldte mig ind mens jeg bladrede var "naturfiberfundamentalist" - den er smækfuld af ærlige opskrifter til ærligt garn.
KH Britt

Vivian sagde ...

Jeg så det godt forleden - "Ullas færdige GAA", men skulle ile videre, men i dag må jeg bare lige sende dig de dybeste buk af respekt for det store arbejde der ligger bag - fabelagtigt simpelthen. Og så synes jeg endda du har været ret tjep til det !! COOL !!
KH Vivian
-og så lige endnu et dybt "kniks, buk og nej" til sdst !!!

Og nå ja; dejlige vanter !!

Tina sagde ...

Ja, dit GAAA er utrolig flot. Er det ikke en "fed" fornemmelse, at det er færdig?

Kan godt forstå, du føler dig fristet til at beholde vanterne!

KH Tina

zeusstrik sagde ...

super ide, at lave samlekøb og små spindeprøver, så man kan finde sit foretrukne/hade fiber. Jeg vil slet ikke kommentere dit gaa,for så bobler jeg bare over af beundring og misundelse.. det er jo lige før jeg kunne forfalde til at lave snoninger...

kh hanne