fredag, januar 20, 2006

Må jeg præsentere......

1.7 kg garn, 13 måneder, et utælleligt antal timer, megen morskab og til sidst 5.5 meter kant strikket igennem NFL (Colts vs Steelers), 5 episoder af B5, You've got mail, og til sidst Australian Open... Her er fotobeviset.

Jeg er FÆRDIG med Great American Aran Afghan!
Felterne kan meget bedre ses på det her billed af tæppet efter sammensyning, men før kanten er strikket, da det er taget i dagslys.


Der går LANG tid før jeg igen skal strikke med naturfarvet uldgarn (andet end hjemmespundet) og jeg HAR meldt mig til et kursus i "snoninger uden snoningspind". Jeg troede også, at der skulle gå lang tid før jeg skulle montere tæpper igen, men en veninde havde IKKE glemt mit tilbud om hjælp. Meget mere om det efter weekenden, Strikkeforskeren fejre jul og fødselsdage med den amerikanske del af familien i weekenden... Jeg tror, der skal læses et par bøger og spindes noget Dorset i den nærmeste fremtid... Sengetid!
Senere Fredag efter 5 timers søvn:
1. Felterne er syet sammen efter størrelse, de er sådan ca. 30x30 cm indenfor et par standard afvigelser. Jeg fordelte felter på dobbeltsengen og omarrangerede i samarbejde med McI. De ikke i strikkerækkefølgen, men efter hvad, der så godt ud. Der er f.eks. ikke 5 felter med vertikale kabler lige under hinanden. Og så er der iøvrigt ikke tænkt mere over det...
2. Jeg lover der kommer et billed af tæppet i dagslys. Men jeg er ikke hjemme i "dagslys" før i næste uge.

My GAAA is finished after 13 months, almost 4 lb of yarn, a lot of fund and finally, 18 feet of border. More later I am off to bed.

20 kommentarer:

Marie-Louise sagde ...

WOW- Ulla.
Hvor er det bare et utrolig Smukt og lækkert tæppe. Godt arbejde.
God weekend
fra Marie-Louise

Marie sagde ...

Et fantastisk arbeid!!

Susanne sagde ...

Den er lige så flot som arbejdsindsatsen !! Godt gået ! God jul, kh Susanne i Silkeborg.

Sanne B. sagde ...

Meget meget smukt Ulla!
Fantastisk at se, at de rent faktisk kan lade sig gøre at strikke det færdigt.
kh
Sanne B.

Pia sagde ...

Hej Ulla,
Tillykke med det færdige tæppe.... Rigtig godt gået og det er bare blevet så flot.
Nu glæder jeg mig endnu mere til at få mit eget færdigt, så jeg vil skynde mig at strikke det 10. felt færdigt, så jeg kan sige, at jeg er HALVVEJS :-)))
KH og rigtig god weekend,
PiaT - Køge

strikke_jane sagde ...

RESPEKT - virkelig flot og godt kæmpet. Bare det var mit - men du vil ikke forære det væk....*G*?

Linda sagde ...

Congratulations!!
Du må da være den første der bliver færdig. Det ser jo godt ud, har du sat dem op i den rækkefølge de blev lavet i?
kh Linda

Bettina sagde ...

Tillykke med det, Ulla - det må føles stort at være færdig med så omfattende et arbejde. Det er enormt inspirerende for os andre. :o)

Britta sagde ...

Det er bare vildt flot! Og sikke stort arbejde.
Nu kan du da holde varmen i den kolde tid :-)

Knus Britta

Helle Holst sagde ...

WOW hvor er det blevet flot !! Det må være en rigtig god fornemmelse at sidde med et færdigt tæppe. Ja jeg gætter bare for her mangler stadigvæk de 5½ meter kant. Tillykke med det og rigtig god weekend.
Kh. Helle

Annette sagde ...

WOW!! Det var nydelig!!

Randi sagde ...

Hej Ulla, jeg tilslutter mig koret...og siger WOW!!! Hvor er det simpelthen bare super flot!

Rigtig god weekend fra
Randi i Vanløse

Nanna sagde ...

Sikken du kan. Og hvor er det blevet flot. (Kunne du i øvrigt ikke lokkes til at tage et billede af det i dagslys - en dag ved lejlighed..)

Mette G. sagde ...

Ih Ulla, jeg kan jo bare tilslutte mig alle andre og sige Godt Gået. Det ville være rart at have her, hvor det nu sner - igen.

Hilsen
Mette G.

Chris sagde ...

Hej Ulla!
AAAHHH - GAAAAHH - hvor er det flot!
Hvilken ubeskrivelig dejlig fornemmelse det må være at være dig ;-))
Jeg har 2 firkanter færdige til mit ;-)))) men - færdig bliver det - en gang ;-)
Hyggelig hilsen Christa

Jeanette sagde ...

ta' den, hvor flot :-)

sikken et arbejde, og et flot tæppe til følge. Well done, at have lavet det helt færdigt!

JEanette
- som stadig overvejer hvilket tæppe hun skal gå i gang med!

Dorthe, Esbjerg sagde ...

Hejsa.
Hold da helt op, det er et fantastisk smukt tæppe du har fået lavet. Jeg er helt grøøøn af misundelse, og håber bare at nå lidt af mit eget tæppe i år. Hilsen Dorthe :-)

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

jamen i guder da, Ulla...jeg havde ikke den fjerneste anelse om, at du allerede havde så mange felter til dit GAAA......
Meget flot og smukt stykke arbejde du har lavet.....det må være dejligt at kunne svøbe sig ind i.

keep warm ;-)

kh malle

britt sagde ...

Kære Ulla,
Hvor er det altså bare flot! Jeg bøjer mig i støvet af respekt!! Et kæmpearbejde med et fænomenalt resultat. Tillykke!!!
KH Britt

Mette sagde ...

Respekt, Ulla. Flot arbejde! Vores mellemværende er undervejs - det blev lige lidt forsinket i arbejdsrodet. k.h. Mette