onsdag, januar 18, 2006

Klar, Parat, Start...

Banen er et rektangel på 4x5 fet (sorry, orker ikke danske mål) ialt en samlet længde på 18 feet., (ca. 5.5 m) der skal gennemstrikkes på p 4.5 en gang.... Hvem kommer først? Kan hun nå det første hjørne i aften? Hvor lang tid før målet nås? Fortjener man egentlig ikke en strikkefridag? At sy eller ikke sy kanten fast undervejs? Er Walker's shortbread og single malt whisky doping?
"In Valens name", man er nødt til at holde sig til hvidvin, whisky og pebermyntete, altsammen pletter, der matcher tæppet. Kort sagt, strikkeforskeren er igang med at strikke GAAA(b) kanten. Elizabeth og Mr Darcy blev svigtet på det groveste til fordel for Captain Sheridan & Delenn i den neglebidende afslutning på 3. sæson af Babylon 5, verdens bedste Sci-Fi serie! Bortset fra Britta, er der nok ikke andre læsere, der forstår mig og min hang til Sci-Fi ;-)

Tak for alle de mange bud, jo der står "Ulla" og "2006" (hmmm MMUI, men U=V på latin, ihvertfald for en uden den lille latinprøve.) Som Linda var den første til at gætte rigtigt. Altså det med at bytte om på symbolerne, tjoooooo Bettina, hvis du vælger et omvendt "S" som læseretninger er det jo rigtigt strikket ;-)
Runediagrammerne er iøvrigt fundet i Elsebeth Lavolds "Vikingemonster i Stickat".

Ready, set, go. The race for knitting the GAAA border has begun. 18 feet of boooooring knitting, knitting without end it seems. Anyway, I am knitting loaded with Walker's Shortbread, Single Malt and other drugs in a colour matching the afghan while watching the last episodes of the 3rd Babylon 5 season. Sorry, Elizabeth and Mr Darcy. The last square of my afghan contains my name (top), and the year (MMVI) as several people guessed. The patterns can be found in Elsebeth Lavold's book on viking knits, not the one featuring SilkyWool, the other one.

5 kommentarer:

strikke_jane sagde ...

5,5 meter er jo noget af en udfordring - rigtig god fornøjelse *S* fra en som har bogen, garnet men overhovedet ikke er kommet igang endnu........... lettere misundelig over hvor langt du er kommet er jeg overhovedet ikke *G*

Mette G. sagde ...

Hej Ulla!

Jow, jow jeg er skam også hooked på Sci Fi. Har også set 3-4 sæsoner af Babylon 5.

God fornøjelse med kanten.

Hilsen
Mette

Bettina sagde ...

Oss' mig, oss' mig - du sku' se mandens Sci-Fi-samling (bøger), alle i originale udgaver, meeeeeget lasede, men han får julelys i øjnene når han ser på de 2,5 x 2,5 eller så'n noget meter af den indbyggede reol med hans Dyrebare. Jeg holder mig personligt til filmene (er stor-fan af Picard), for læse-genet (i hvert fald læse-på-engelsk) er nedfrosset til børnene er større.

Britta sagde ...

Hov, der findes flere af vores slags! :-)
Det kunne være jeg skulle se at finde ud af om det virkelig kan passe at Babylon 5 er bedre en Star Trek... Vi skal dog lige være færdig med Deep Space 9 først - mangler det meste af sæson 7.

Knus Britta

Susanne sagde ...

Jeg sidder, neglebidende af spænding, tilbage her i Silkeborg og spekulerer: Hvem kom først?? Ku' hun klare distancen ?? Faldt hun om og lavede pletter ?? "G" Glæder mig helt vildt til at se et samlet tæppe !!
Kh Susanne