mandag, januar 23, 2006

En helt almindelige par sokker

og så alligevel ikke. For en treårig dreng kan det også være en handskedukke og et kildemonster. McIs treårige nevø og jeg havde megen sjov med den til venstre. Det er umuligt at sige nej til en dreng, hvis mest perfekt udtalte ord er "Socks" og som siger "me, me" til hvem, der skal have det færdige par;-)

Så han fik også lov til at lege med garnnøglet... og jeg tilbragte så et kvarter senere på aftenen med at vikle garnnøglet ud. Nå men efter GAAA har jeg svævet i en lalleglad tilstand og ikke rigtig besluttet mig for, hvad næste projekt skal være. Imens bliver det til et par småprojekter og så skal jeg have monteret felterne til et halvt babytæppe inden næste mandag. Tusind tak for de mange kommentarer om mit GAAA, det var totalt overvældende.

Brunch med McI's familie i NJ dernæst til Brooklyn uden trafik. Et besøg hos The Yarn Tree det nærmeste jeg endnu er kommet den perfekte butik for en naturfiberfundamentalist. Et stort udvalg af spindefibre samt garn fra Blue Sky Alpaca, Koigu, Rowan, og Green Mountain Spinnery. Intet, absolut intet fluffy, glitrende akrylgarn. Oveni er butikken aftenåbent og tæt ved I-278, så har McI svært ved at sige nej til pitstop næste gang... med en tog eller brædtspilsbutik som nabo havde det været Paradis. Dagen er afsluttet med take-out fra den lokale Thai Restaurant og et par timer foran rokken. Jeg er igang med at spinde den blødeste sorte suri alpakka og har liiige købt noget bordeaux merino, det skal tvindes sammen med. Alt i alt den pefekte søndag, der er et par timer endnu og i morgen skal jeg have gaver ;-)

A plain pair of socks for some people, but tons of fun for McI's 3 year old nephew and I. His most perfectly pronounced word is "Socks", so I let him play with a ball of yarn and spent 15 mins unravelling it later that night. I have not decided what my next project should be, I have been on another planet mentally since finishing GAAA. It has been the pefect Sunday, brunch with family, no traffic on the Turnpike or in Manhattan to speak of. Moreover, I have found an almost perfect yarn and fiber store, The Yarn Tree in Brooklyn.

3 kommentarer:

Linda sagde ...

Hov - har du fødselsdag?? Tillykke??

kh Linda

britt sagde ...

Der er da vist også al mulig grund til at svæve rundt på en lyselilla sky! Fødselsdag?? Stort tillykke!?
KH Britt
- også naturfiberfundamentalist!

Dorte sagde ...

Ja, sokker er herlige når de får liv.I mine børns skole bruges der også sokker i engelsk-undervisningen - af en eller anden grund er det lettere at tale engelsk gennem et sokkedyrs mund ...