lørdag, december 10, 2005

Livstegn fra en påfugl

Hvad siger en påfugl egentlig?
Mit påfuglesjal har levet en hensygne UFO tilværelsen i strikkekurven siden august, men er endelig kommet til live igen.

Status sent sidste nat er, at tredje mønsterdiagram er strikket færdig. Tungen skal holdes lige i munden når der strikkes på det. Mønstret havde jeg bildt mig ind var relativt svært, men nu går det faktisk fint, dog er maskemarkører absolut livsnødvendige.
Redningskransen for sjalet er mit nyeste strikkegadget. En lille metalplade med en magnetisk lineal og et par magneter til at holde mønstret på plads. Vist nok tiltænkt broderi, men virker fremragende til sjalsmønstre. Så man kan være helt sikker på, hvilken linjen i opskriften, man er på. Jeg prøvede med gule post-it sedler, men de virker ikke ret lang tid ad gangen. Ja, der bliver markeret, når en pind er strikket. Ikke noget med lakridser eller andet flygtigt...

Bemærk iøvrigt, hvor gennemført mønsterdiagrammet er jeg ææææææææælsker Fiddlesticks design
- og Fibertrends...

I have finally started working on my peacock feathers shawl again. For some reason it has spent the last months at the bottom of the knitting basket. The 3rd pattern chart was finished late last night. 4 more and an edging to do, easy, right ;-).
My latest gadget, a magnetic clipboard saved the peacock. The magnetic ruler makes is easy to keep track of the pattern, though stitchmarkers is a must. The pattern is from Fiddlesticks, my favorite along with Fibertrends.

6 kommentarer:

Helle Holst sagde ...

Hejsa Ulla
Rart at se fuglen igen :o) Jeg er også gået tilbage til streger på et stykke papir - så skal jeg bare lige holde øje med at sønnike ikke bruger det til optænding i brændeovnen.
Kh. Helle

Tina sagde ...

Påfugle larmer, skulle jeg hilse at sige..........
Det bliver altså flot !!

KH Tina

britt sagde ...

Næææææhhhh, hvor eeeeer det arrrrtlså pæææænt!! Jeg er helt vild med det sjal - og dejligt at se det igen!
Jeg går også ind for at markere med kuglepen/blyant - og metalpladen er smart.
KH Britt

Susanne sagde ...

Jamen det ku' ligne mit hjørne i sofa'en: magnetpladen, pen og et strikketøj ;- Livet som "lacestrikker" er blevet lidt nemmere med den i huset! Glæder mig til at se påfuglen færdig....
Kh Susanne i SIlkeborg

Bettina sagde ...

En påfugl siger "MAAAAAARW!" maarjet højt og maaarjet larmende. Det lyder som en meget syg og såret kat, men højere. :o)
Den der broderiplade har jeg også selv kigget på nogle gange, det er nemlig sk*** smart. Jeg har dog haft nogle Post-Its fra en prøvepakke som var ekstra stærke i klisteret, de var ret gode...

Fríða sagde ...

hej Ulla, jeg er spændt på at se det sjal færdigt. jeg bruger også en sådan magnetplade til mönstre, og de små metalstykker for at mærke med, og det hele står så på et stativ der egentlig er tiltænkt for musikere at have sine nodeblade på.