torsdag, december 29, 2005

Garngaver og andet godt

Efter en veloverstået jul, hvor der er blevet svælget i dansk julemad til den helt store guldmedalje, har kokken skiftet til det klassiske danske køkken, så strikkeforskeren kan trille hjem til Amerika inden længe.

Babytrøjen er afleveret til de glade forældre og den søde baby (han sov det meste af tiden). Den blev monteret i JFK, mens vi ventede på vores forsinkede fly. British Airways havde computerproblemer, hvilket de iøvrigt flinkt informerede kunderne om. Den slags kundeservice yder US selskaber ikke.
Tre ord: Aldrig mere Delta!
JFK var bare kaotisk som altid med min. 50 m og 2 timers kø ved check-in skranken og baren var lukket da vi endelig var checket ind. Men mindre besvær end vores normale rejserute via Newark. Der den dag ville have været en tur via et transportstrejke ramt NYC med overfyldte, uregelmæssige tog... Så er det godt man er kommet hjem til et julepyntet Tivoli, DSB og Aarhus Sporveje :-)

Kærestens strømpe blev færdig i bilen på vej til JFK og var fint pakket ind juleaften. Den anden hmmm var strikket igår, samme dag som han løb tør for rene hjemmestrikkede strømper.

Julegaver:
En havfrue i de helt rigtige strikkeforskerfarver (lilla) fra forældrene og en lazy kate til Tina II fra kæresten. Skøøøøn familie, ikke?

Garnindkøb har været meget beskedent. 50 g DUO og perler til et par fingervanter hos Designværkstedet i Aalborg. De andre købte meget, meget mere end mig, så jeg pudser liiiige glorien en ekstra gang. Den butik vil være fast budgetpost, hvis jeg bosætter mig i det nordjydske... Med Rowan, MI, Hanne Falkenberg og Design Club.dk i biksen burde der opsættese advarselsskilte ved indgangen.

Billeder bliver en anden gang nu triller jeg ind til TV-et, den fyldte konfektskål og starter mit 16. GAAA felt...

4 kommentarer:

britt sagde ...

Neeeeiiiiiij, Ulla. Lige præcis den Mermaid har jeg også skulet efter (har du også set den havfarvede?) Tillykke med den!!
Designværkstedet lyder som det helt rigtige sted - uha, det kunne blive dyrt!!!
Godt nytår, Ulla - det bliver vist i 2006 GAAA bliver færdig?
KH Britt

strikkeforsker sagde ...

Britt, jeg har kun set farveprøverne hos Ingers og Designværkstedet... Den blå og turkis har jeg også haft kig på. Farverne på Fru Falkenbergs hjemmeside og dermed alle internetbutikkerne afviger meget fra de virkelige garnprøver.

Ulla

Dorte sagde ...

Hjertelig tillykke med havfruen !!
Håber du bliver lige så begejstret for at strikke den, som jeg blev - fantastisk opskrift/ design/ trøje.
Jeg bruger min flittigt nu, hvor den er færdig.
God fornøjelse !
kh Dorte

britt sagde ...

Ulla, mange tak for oplysningerne - må i en butik og se på farverne live.
Ja, det er den blå/turkis jeg også har kig på. Jeg har dog også "lidt" Tweed 300 på loftet som jeg måske bruger.....og så bliver den i den vinrøde skala.
Glæder mig til at se din udvikle sig.
KH Britt