onsdag, december 07, 2005

Endnu et felt...

er strikket, denne gang et felt til et babytæppe og ikke GAAA. Vi er i strikkegruppen i fællesskab ved at lave et babytæppe. Det foregår efter devisen, at man hver især designer og strikker et eller flere felter. Man skal bare følge retningslinjerne om størrelse og kanter, her ca. 20x 20 cm og en 5 retriller i top og bund samt de 5 yderste kantmasker strikkes ret. Vi strikker i rød og lilla bomuld/modal fra KnitPicks, til den rørende sum af 15 kr pr 50 g.
Hjertet har jeg fundet i Kate Bullers Børnestriks bog, som jeg købte i sommers. Det er en amerikansk tradition at strikke eller quilte tæpper som gave til f.eks. fødsel, bryllup, eller andre festlige lejligheder. Hmmmm jeg fik helt lyst til at strikke et GAAA felt mere. Søndag var superskøn, der blev strikket et felt og set NFL bold. Så blev mine ellers meget latente husmoderlige og "stylist" gener vækket. Der blev julepyntet med indholdet i vores ene kasse. Men hvor h.... er vores anden kasse med alle de eletriske lys??????
Imponerende, vi startede vor fælles julestadssamling sidste år.

Der blev også bagt pebernødder, MUMS og planlagt julefrokost. Vi holdt sidste år julefrokost for udvalgte venner (kolleger), hvilket var en succes. Så vi prøver igen i år.... I år er udfordringen, at to af deltagerne er af jødisk afstamning og derfor ikke spiser svinekød, den ene er tilmed vegetar. De er heldigvis af den ikke-fanatiske slags. Men alligevel vil man jo godt lave noget, som de også kan spise.... Hvor mange klassiske julefrokostretter er det liiiiige, der findes uden gris bortset fra sild, fiskefillet og ris a la mande... ?????
Vegetaren, tja, der ryger ikke baconfedt i æblekompoten til æbleflæsk, en grøntsagstærte, sukkerkartofler og bagte rodfrugter er allerede på menuen og så er der ris a la manden.
Tun mousse er ikke en mulighed. Det er totalt bandlyst i mit køkken og det er IKKE til en klassisk dansk julefrokostret.

Lidt online garnshopping er det også blevet til, lageret er blevet øget med 3 nøgler Lorna's Laces Sheherd sock, mit yndlingssokkegarn for tiden. Jeg skal nemlig igang med noget mønsterstrikkede strømper fra en af Nancy Bush's bøger.

Det er købt hos Jimmy Beans, der var "flink" nok til efterfølgende at give mig en kupon med gratis forsendelse til næste indkøb...
Sneen er her stadig, der kom mere mandag nat og vi får måske endnu mere torsdag nat. Jeg har en naiv drøm om en dag med snefri, hvor jeg kan sidde foran rokken med god samvittighed, fordi bilen er begravet af sne og vejene ufremkommelige. Dem havde vi ingen af sidste sæson, så i år må der for hunne komme mindst en.

I have finished a square for blanket. I got the design from Kate Bullers book on knitting for children. A rare case of domestic godess happend Sunday, I baked cookies and found some of the Christmas decorations. But we cannot locate our 2nd box containing all the electric lights, impressive ;-). Otherwise, we have started planning our 2nd annual Christmas Lunch, which requires a lot of planning and international shopping, more about that later.
Give the last few weeks low knitting production I spend money at Jimmy Beans's and bought three skeins of Lorna's Laces Sherpherd Sock yarn.

1 kommentar:

britt sagde ...

Hej Ulla,
Ååååhhhh, det lyder julehyggeligt. Jeg synes nu også den røgede laks er en del af den klassiske - og æg/tomat madder er vel også? Ellers lyder det som om de nok også skal blive mætte.
Den der babytæppetradition lyder ret hyggeligt - så kan et ordentligt tæppe da hutigt blive overkommeligt!!
KH Britt