mandag, november 28, 2005

Strikkevidenskab

Thanksgiving er veloverstået, min tredje amerikanske af slagsen. Det var som altid en fornøjelse med god mad i godt selskab. Af de kulinariske indslag kan søde kartofler, kalkunfyldet og græskartærte især anbefales, jeg vænner mig aldrig til cheesecake. Desværre blev det ikke til noget besøg på alpakkafarmen, men den lokale garnbiks blev aflagt et besøg. Æv altså, hvor havde de meget uniteressant garn. Den er helt afgjort målrettet mod de modne, hjemmegående kvinder med for mange penge, der skal strikke hurtige projekter på store pinde i noget pink, glintrende og fluffy garn, som befolker nabolager... Lad mig formulere det sådan, at den slags f.eks. bor i seniorkvartere med typehus (cookie-cutter hell) og regler om max 1 hjemmeboende barn under 25 år! På den positive side, så sparede jeg de penge. Til gengæld er der jo altid trofaste Jimmy online og så Knit Picks (nope, de sender ikke til Europa)... som gerne vil lokke visakortet.

Strikkemæssigt:
Jeg har lært at strikke strømper i mørke i bilen, hvilket er ganske praktisk, når det tager 3 timer at køre til NJ. Jaaaaa, ja da, lyset blev tændt et par gange for at samle tabte masker op. Meeeen det virker 95 % af tiden :-)

Så var der vist noget om en pulsvarmer along, de er altså liiiiige blevet fortrængt indtil den 2 december, så tror jeg, at der sker noget. Man arbejde vel bedst under tidspres ikke, ;-)

Efter den sidste uges absolut ynkelige strikke og spindeproduktion er jeg nået til følgende konklusioner:

1. Jo mindre man strikker, dets flere penge bruger man på garn.
2. Jo mere computerarbejde man skal nå, dets mere tid bruger man online på ikke arbejdsrelateret surfing (dette indlæg er et af beviserne).

Flere følger sikkert senere, ellers kom med dine bud

5 kommentarer:

Bettina sagde ...

Jep, strikning i mørke (fortrinsvist strømper) kan blive en hel kunst. Især de lange stræk på foden er gode. :o)
Har glemt at spørge dig, om du, var det ikke gammel 109'er på Skjoldhøj, kan huske Jens-Erik og de rødder? Nogen af dem kan ses her: http://www.whiskygnuen.dk/index.php/page/allwhisky/subpage/se

Jeanette sagde ...

Hej,

kan tilslutte mig dine erfaringer ;-)
Det har for mit vedkommende været direkte bekymrende, den mænge surfen som kan klemmes ind i paniske arbejds-situationer. Man kan altid liiiige tjekke en blog mere.... og når arbejdslivet kølner af igen, ja så gør mit surferi (tildels) også - eller måske er det bare tempoet der nedsættes.

Jeg håber du har fået købt noget spændende garn :-)

kh Jeanette

Nina sagde ...

Fuldstændig enig i begge teser. Har nu brugt en hel lang weekend (altså inklusiv søndag) på at udskyde arbejdet, der skal afleveres i morgen (behøver jeg at sige, at jeg har en aftale i aften?) ved bare at sidde og se på strikkeblogs og finde nogle nye, og blive enig med mig selv om, at resten når jeg nok? ... og samtidig planlægge garnkøb til yderligere tre projekter, for penge jeg ikke har? Måske er det i virkeligheden noget med, at jo mindre man har af en hvilken som helst ressource (tid, penge), jo mere bruger man af den?
Nina, Aalborg

Tina sagde ...

Du rammer vist meget godt med "Ullas lov"......

KH Tina

britt sagde ...

Hej,
Det er fantastisk godt ramt!! Jeg har det på PRÆCIS samme måde. Læste i øvrigt for nyligt om begrebet stilletid, som er den tid, hvor man lader op til en stor opgave (og det meste falder på plads i underbevidstheden imens). Jeg har det med at bruge stilletiden på alt muligt andet - f.eks. strikke-blogs og -surf. Kan det så kvalificere som stilletid???
Hmmm, rart at vide at vi alle er mennesker!
KH Britt