søndag, november 20, 2005

Nyt Legetøj

Her kommer sandheden bag den lave strikkeproduktion og de beskedne indkøb på New York Sheep and Wool Festival.
Der ankom en kæmpekasse fra The Spinning Wheel Shops ejere Jerry og Audrey Jensen, Wisconsin to timer FØR jeg rejste til CA. Pakkers trackingnumre er både en velsignelse og en pestilens, man bliver temlig utålmodig, når man sidder på arbejde og kan se, at pakken er ude til levering og endnu mere, når man ved den er leveret, specielt når man ikke liiiige kan smutte fra arbejde.
Denne uge har været et commadoraid til Home De(s)pot mandag aften og så ellers oliebehandling af et samlesæt i kirsebærtræ resten af ugen. Fredag kunne vi endelig samle det hele på et minimum af tid, ganske imponerende i betragtning af, vi er to fummelfingrede ph.d.-er. Det hjælper iøvrigt at følge brugsvejledningen. Jeg har kun haft tid til at prøvespinde en smule, men det har været en fornøjelse.
Modellen hedder Jensen Tina II og er en dobbelsnorsrok, der kan spinde alt fra tykt til helt tyndt garn og komplet med hørhoved (lang stang th), spoleholdere og andet guf. En lille kompakt rok, der er håndbygget af Jerry Jensen, som også har signeret den med dato og nummer. Min er nummer 1034. Prisen er yderst rimelig for gedignt håndværk og den betaler jeg med glæde. ;-)
Nu ønsker jeg mig så bare flere spoler og en lazy kate til jul. Vi skal nok få mange hyggelige, spændende, afslappende og inspirerende timer sammen...

My new spinning wheel, a Jensen Tina II, finally arrived. It is made of cherry and we have spent the last week finishing in the basement. I ordered it shortly after Rhinebeck. It was a breeze putting it all together Friday night. It is beautifully craften and a pleasure to spin. Dear Santa, I would like more bobbins and a lazy kate for Christmas.

5 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

wauw, tillykke med den. Glæder mig til at se hvad du får fremstillet på vidunderet.
kh hanne

Susanne sagde ...

Hun ser da rigtig lækker ud... jeg får mere og mere lyst til at lære at spinde... Suuk. God fornøjelse med hende. Kh Susanne

britt sagde ...

Tillyke med den, Ulla. Du er da helt og aldeles hooked!!
KH Britt

Bente T sagde ...

Tillykke Ulla, den nye rok ser rigtig dejlig ud. Du siger at du vil gerne have en Lazy Kate? De 2 opretstående man ser med spoler på til højre og venstre på rokken, er det ikke sådan nogle eller kan fungere som sådanne?
Mange Hilsener Bente T

kirstens strik sagde ...

Hej Ulla,
Tillykke, tillykke, hvor er den smuk, din nye rok. Nu er der vel dømt power-spinding :-) Glæder mig til at se garn produceret på den.
Kh Kirsten