torsdag, november 24, 2005

Happy Thanksgiving

Det er dagen for det årlige kalkunædegilde i USA. Hele huset dufter af den 6 kgs kalkun, der steger i ovnen. Men det er nu ikke den, der er højdepunktet, det er tilbehøret, sovsen og fyldet. I morgen er det Black Friday, starten på juleindkøbsræset, som jeg prøver at holde mig væk fra. Til gengæld snakker kærestens mor om at besøge den lokale alpakkafarm ellers bliver det den lokale garnbiks. Jo, hun er begyndt at strikke, indtil videre to nyselige tørklæder i noget fluffy pelslignende akrylgarn. Hmmm måske hun skal have noget strømpegarn og et par enetimer i julegave... Hvad mener I?
Rokken var der ikke plads til, så mine akutte spindeabstinenser dulmes med min ten og den indigofarvede corriedale, jeg købte på NY Sheep and Wool. Det går helt fint med at spinde, jeg kan spinde en tråd, der er længere end mine arme kan nå over gulvet og den snurre stadig. Tvindingen er en heeeeelt anden sag. Det går i fiddilivov, der går længere tid med at filtre ud end tvinde. Så har jeg erfaret, at man ikke skal gøre den slags med en 3 årig og en hund i stuen.

Bente, jo de to spoleholderepå rokken kan sagtens bruges som Lazy Kate. Men jeg kan også se mig selv og rokken totalt indviklet i snoede tråde under tvinding. Påfuglen er reddet fra UFO status, jeg har strikket hele 10 pinde på den siden sidst, mønstret er ikke så kompliceret som jeg huskede hmmm måske bliver den færdig engang.

Happy Thanksgiving. I am a spinoholic, so the Bosworth drop spindle came along to NJ and I did have time for some spinning earlier today. Do not attempt this when dogs and toddleres are present. Other knitting news, I have saved the peacock from UFO status and knitted 10 rows since last post. Posted by Picasa

2 kommentarer:

britt sagde ...

Ja, der gælder da bare om at få hende væk fra det skrækkelige garn - omgående!
Og hvor er det godt at høre at påfuglen lever - det er så smukt, så smukt!
KH Britt

zeusstrik sagde ...

6kg?? Velbekom!!!Jeg vil altså også hellere købe garn end deltage i juleindkøbsræset!! kan du ikke vente med at tvinde garnet til du har rokken indenfor rækkevidde ??? Giv endlig svigermor enetimer inden du bliver den heldige modtager af et fluffy tørklæde...