tirsdag, november 15, 2005

GAAA 13 og Sokkegarn

Så snupper vi lige endnu et felt mere i GAAA, jeg har jo været ude at flyve i weekenden. Dermed er de 35.000 point til en Hawaiitur nået, tjatjink :-) Denne gang Georgia Vincent og så lover jeg, at de næste par indlæg på bloggen bliver GAAA fri.

Ellers har jeg muntret mig med at spinde sokkegarn. Det er border leicester, der er overfarvet med indigo og selvfølgelig indkøbt på Rhinebeck. Garnet spundet og dernæst navajotvundet, dvs ikke noget med irriterende smårester på 2 spoler. Der er ca. 184 g. Ashforden og jeg havde ikke helt den samme mening om hvor tyndt garnet skulle spindes. Den vandt første omgang, meeeeeeen jeg tager hævn senere....

California var vidunderligt. Det var dejligt at se Stillehavet igen og så nyde (hmmm købe) den lokale vin. Sjovt nok er pinot noir in og merlot er yt, altsammen pga en film, Sideways (se den!). CA mentaliteten er noget mere afslappet en de hektiske og stressede newyorker attitude. Jo Julie, jeg er enig, SF er en af de mest tiltalende amerikanske byer. Desværre er boligpriserne horrible, gennemsnitsprisen er 5 mill dkr i Marin og så er der ham der terminatoren.
Den fantastiske afslutning var sushi og varm sake i the Mission, på en lille, ydmyg sushirestaurant med kun 2 borde, 1 sushikok og en lille bar med plads til 10 personer. San Francisco er et af de få steder, hvor sushien er på højde med den man får i Japan.
Garnbikse, tja det blev til et besøg hos en enkelt i Healdsburg oppe i Sonoma. Ingen garnkøb efter estisk garnbonanza, men det blev til mønsteret på flower basket og shoalwater shawl, begge fra Fibertrends. FBS er tiltænkt lageralpakka og shoalwater er til et fed TYFKAK (the yarn formerly known as kauni). OK sengetid, jeg er totalt bombet efter kun 4 timers søvn fordelt på et fly og et tog.
We spent the weekend in CA, wine tasting and family stuff in Marin along with sight seeing in SF. I have finished the 13th square of the GAAA, it is the Georgia Vicent aquare, quite pretty. Moreover, the results from the previous weekends spinning is shown, 6 oz of sock yarn (border leicester).

3 kommentarer:

britt sagde ...

Ja, nu må du altså stoppe med alle de GAAA felter ;-)) *GGGGG*
Og sikke mange flotte sjaler der var i det link!! Shoalwater sjalet tror jeg er ret perfekt til "det-der-estiske-garn-vi-alle-kalder-kauni".
Måske tarveligt spm, men er påfuglen afgået ved UFO-døden??
KH Britt

Mette sagde ...

Jeg er glad for mit hjemmefarvede strømpegarn, men du spinder dit strømpegarn. Fantastisk! Der må være mange teknikker. Selvfølgelig har jeg set Sideways - dejlig film! k.h. Mette

faxfraenspelsau sagde ...

Hej Ulla

Jeg kan ikke finde din mail adresse, så jeg må skrive her. Tak for dine pæne ord til mit farvede garn. Og jo - fårene er spelsau, garnet er fra Brugsen :)

Kh. Mette i Fredsted http://faxfraenspelsau.blogspot.com/