lørdag, oktober 01, 2005

Ny Ribjakke

Har endelig fået monteret krave og syet knapper i, så her er fotodokumentation.

Data:
225 g grå Tvinni Alpaca
175 g sort Tvinni
Ca. 120 g MI Chenille
Mange knapper og en kaninskindskrave, men ellers minimal montering :-)
Læg godt mærke til knapperne, lignende vil ses på de næste ca. 30 kreationer herfra, for der er ca. 340 tilbage i æsken.
Mette:
Opskriften siger 250 g af hver tvinni og 150 g chenille for stor str. Til medium er det 200 g af hver tvinni og 100 g Chenille. Jeg tror nu, at 200 g alpaca, 150 g tvinni, og 100 g chenille er nok, med mindre du strikker en stor krave i medium. Jeg har en mistanke om, at det er en banal Isagersk regnefejl, for man strikker enten med tvinni eller chenille, så selvfølgelig skal der ikke bruges lige meget af de to. Isagers prisliste.
Reklame:
Garnet har jeg byttet mig til hos Hanne, som jeg kan se har lidt MI garn, der søger nyt hjem.
Jeg har 3 nøgler chenille i antracitgrå, som du kan få mod at betale portoen fra USA (ca. 50 kr), skriv en kommentar hvis interesse.

Erfaringer fra dette projekt:
  • Chenille bliver jeg aldrig gode venner med, det er lidt som at strikke med lædersnørebånd, dog knap så slemt som Rowan Summer Tweed (mit hadegarn). Men det er er chenillen, der gør jakkens form og struktur interessant.
  • Sværhedsgrad: **** for Ny Ribjakke opskrift (MI skattejagtskort med udvalgte spor til rekonstruktion af opskriften) og * for Kosakjakken fra Strik a la Carte, fejlfri!.
  • Enkelt og elegant projekt, jeg er vild med oppefra og ned raglan konceptet.
Den bliver et hit i de kølige sæsoner. Ellers er det pludselig blevet efterår herover, dagtemperaturen er faldet med 10 C og de canadiske gæs er kommet på gæstevisit, skøøøønt.

Ellers er den store nedtælling igang, som det kan ses i højre side. Undertegnede har scoret en invitation til 2 ugers forskningsophold i Estland, bedre kendt som Kauniland i strikkekredse?
Koordinater for garnbikse i Tallinn og Helsinki efterlyses!
Inden da et par deadlines, så afsted på arbejde.

I have finished a top-down raglan designed by Marianne Isager, a very simple pattern (if there are no errors in your version) and an ideal TV and travelling project. The yarn is a strand of fingering wool/alpaca knitted with either one strand of fingering wool or chenille. Count down for Rhinebeck and a science trip to Estonia has begun. Location of yarn stores in Tallinn and Helsinki would be greately appreciated.... I have 3 skeins of the chenille yarn left, it's yours if you just pay the postage.
Before then a couple of deadlines, so off to work...

11 kommentarer:

Susanne sagde ...

Du klær den ribjakke fantastisk !! Den ser ud som én af dem man kommer til at "bo" i ;-)Hmmm - både rhinebeck OG kauniland.... der må være en der holder hånden under/over dig ??
Kh Susanne

britt sagde ...

Den er simpelthen blevet fantastik og klæder dig helt forrygende. Den pelskrave er også prikken over i'et!! Den kan du godt være svært tilfreds med.
KH Britt

lazy sagde ...

Den er flot! Jeg er især vild med den blå krave, den passer rigtigt flot til det grå garn.
Summer tweed - uf, jeg er heller ikke vild med det, det er dyrt og ser mærkeligt ud når man strikker det.
kh
Lazy

Vivian sagde ...

Damn' woman !! Hvor ser i godt ud sammen, hvor er den dog bare overlækker !!!! :-)

KH VIv

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

jamen for pokker da, Ulla ......hold da helt ferie, hvor ser du godt ud i din nystrikkede rib-jakke! den er ret flot, den der rib-jakkee.
og en tur til kauni's land....jeg kan kun sige køb rigeligt ind og lad være med at tænke på, at du har 35 ngl. liggende på dit hjemmelager.....det er intet i sammenligning med mit lager ;-).

god tur til europa,
knus fra Malle

PS.....vi bor i et "beach-house" og har derfor ikke AC, men vejret er heldigvis blevet køligere igen!

Mette sagde ...

Den er flot! Tak for både oplysninger og tilbud. Hvis jeg skulle være heldig at komme i gang, vil det nok blive i brune farver! Den er rigtig flot! k.h. Mette

Tina sagde ...

Den ribjakke er bare for flot !!

KH Tina

Marie-Louise sagde ...

Super flot jakke. Jeg synes du har fået strikket dig nogle rigtig gode ting her i sommer/efteråret. Hvad bliver det næste?
KH.
Marie-Louise

Bettina sagde ...

Jaaaa, jeg vidste, den ville se godt ud - også på dig! :o) Fed krave-farve (det kan man ikke sige ti gange i træk, tror du?), farven er lige den rigtige her til vinter i DK.

Linda sagde ...

Wow, alle superlativerne er snart brugt! Den er bare rigtig flot! Og pæne knapper. Der er sørme mange i en æske :o)
Orv, gæs...Vi havde nogen i baghaven ved kanalen i Amsterdam, de larmede enormt meget om natten (honk-honk), men de var altså lidt hyggelige.
kh Linda

zeusstrik sagde ...

Den er bare for lækker!!! jeg fortryder næsten :O)))