torsdag, oktober 27, 2005

GAAA 9 og 10

Tju hej hvor det går, når man er på arbejdsophold i et fremmed land med kun BBC world og TV2 sport som de eneste kanaler man kan forstå. Resten er estisk, finsk og andre mystiske slaviske sprog herunder en russisk udgave af MTV. BBC world er normalt min foretrukne nyhedskanal meeeeen nyhederne kører i cirkel efter en times tid og TV2 sport, tja så spændende er superligafodbold heller ikke... Til gengæld er de 9. og 10. felt til GAAA er færdigtstrikkede og det 11. felt er 20 % færdigt.

Barbara Selesnick

Meridith Morioka. Jeg beklager den ringe billedkvalitet, men lysforholdene er ikke ideelle på hotelværelset. Efter sidste post nåede vi liiiiige en omgang garnshopping i Talllin, her ses vores samlede indkøb.

Mit er den højre halvdel. Susannes falkeblik har fanget, at mit pladegarn faktisk ikke er på billedet uuuuuups, men se sidste post. Bøgerne er Nancy Bush, Folk Knitting in Estonia og to hæfter på estisk og engelsk med mønstre på traditionelle vanter fra nationalmuseet i Tartu. Foruden "kauni" er det blevet til "pladegarns-kauni" (findes hos garngalleriet) og så lidt lokal ensfarvet uld til vanter. Så har vi emailet med Nancy Bush (jep, THE Nancy Bush) og Merike Saarniit, der begge har været utroligt hjælpsomme med oplysninger om, hvor man skal købe strikkerelaterede varer, og hvilke turistfælder med uægte (læs kinesiske) man skal undgå. Bevæbnet med deres information skal vi på shopping i weekenden. Estland er stadig skønt trods årets første sne. Hjemmestrikkede strømper et hit. Dog er min kvota for kød, kartofler og suppe ved at være opbrugt for i år, der står krydret mad på menuen, når jeg kommer hjem til kødgryderne i USA. Men i det mindste har de rigtig rugbrød og vodka herover.

It amazing what two weeks in a foreign country can do to your knitting productivity. I have finished two GAAA squares in less than 10 days. Our combined purchases are seen on the 3rd picture. We have bought three books: Nancy Bush's Folk Knitting in Estonia and two pamplets in English and Estonia about knitted mittens along with assorted woolen yarns. Moreover, Nancy Bush (THE Nancy Bush) and Merike Saarniit have given useful advice on where and where not to shop for Estonia goods.

5 kommentarer:

britt sagde ...

WOW - næsten halvvejs med GAAA (bortset fra borten) - uha uha, det må jeg sige!! Må snart have vasket mit garn.....
Og dine garnkøb ser dælme også godt ud.....gætter jeg rigtigt, hvis jeg antager at du ikke er færdig????
KH Britt

zeusstrik sagde ...

næh hvor du kan både garn, rugbrød og vodka. LAd mig gætte på hvad du fylder mest i kufferten hjem... hmm..

Susanne sagde ...

Uhmm - det er da nogle lækre indkøb! Men kan det passe at du IKKE har købt pladegarn ?? (Jeg har talt og talt, og får din portion til at begynde lige efter pladegarnet... Glæder mig til at se hvad i finder her i weekenden.
Kh Susanne i Silkeborg, som er lidt misundelig.

Susanne sagde ...

pyh -tak skal du ha'! Nu kan jeg slappe af igen ;-)Glæder mig til at se jeres indkøb og måske sku' man selv planlægge en tur østover.... God weekend. Kh Susanne

Helle Holst sagde ...

Godt gået:o) Imponerende som du gang på gang gør fremskridt med GAAA. Jeg har ikke strikket en eneste maske på det tæppe siden Tour de France sluttede. Glæder mig til at se dine firkanter med kant på.
Kh. Helle