tirsdag, september 13, 2005

Rib, Rip og lidt lagernedbringelse

Jeg har hyggede mig søndag med at strikke Flora fra det seneste Knitty. Respekt til Knitty! De angiver mange størrelser for deres modeller, flere fra xxs til xxxxl, ikke bare s, m og l.
Et superhurtigt projekt og perfekt til reduktion af lagerets garnrester. Strikkedelen er færdig, nu mangler jeg så bare at finde nogle knapper. Det sker forhåbentlig inden næste mandag. Ellers mind mig lige om det igen i næste uge, ikke?


Der er brugt 10 g Rowan Kidsilk Haze (Khaki, rester fra Birch), 10 og 26 g koigu kpppm i svag lilla (tørklædet) og lilla (blomsten), de to øverste farver i Charlotte's Web (se 11 april, 2005), en sjat Rowan Lurex Shimmer til blomsten og 30 g Jaeger Silk. Alt er fra lageret og rester undtagen Jaeger Silk, så jeg pudser lige glorien en ekstra gang... Det er utroligt blødt, mums.

MIs Ny Rib jakke går derudaf. Den er strikket i sort tvinni og grå tvinni alpaca. Jeg er nået til chenille kanten, dvs de første 15 pinde har været strikket, men de er trævlet op. Chenille er grå, så jeg ville lave en grå kant med tvinni alpaca. Men efter flere dages forgæves eftersøgning af det forsvundne grå garnnøgle, kapitulerede jeg og strikkede med den sorte, ellers ville jeg løbe tør for garn....

Selvfølgelig fandt jeg det igår aftes, i bunden af en taske, så rip, rip kære Rib jakke...

Apropos benzinpriser, her er en sjov lille film efter lidt reklame (kræver mediaplayer og højhastigheds forbindelse). Atoms Films har mange sjove ting om Dubya, Bettina.

Flora is more or less finished, I just need the buttons. It is a quick knit and the perfect stash buster for left over yarn. I used rowan kidsilk haze (1/3 oz), koigu kppm (approx 1.5 oz), 1 oz jaeger silk, and a bit of rowan lurex shimmer for the flower. I really like that Knitty gives pattern directions in several sizes, often from xxs til 4xl, not just the standard s, m and l.
My other project is a raglan jacket designed by Marianne Isager.

9 kommentarer:

Vivian sagde ...

Uuh, for en lækker "midnats-lilla" du har lavet Flora i !

Den bliver altså flot dén Rib !!

KH Viv

Randi sagde ...

Wow, din Flora er altså også super flot. Jeg er vild med den lilla farve :o) Og ja, det er et supert lager buster projekt ;o)

Knus fra Randi

britt sagde ...

Lækker, lækker Flora! Og sikke lækre garner (og ikke mindst farver) du kunne finde på lageret - ren slikbutik!!!
Rib tegner rigtigt godt - du er flittig på pindene, Ulla!!
KH Britt

Bettina sagde ...

Delish Flora! :o) Jeg gør dig lige violet ovre hos mig... :o)

Mette sagde ...

Selvom der vægtmæssigt ikke er noget at råbe hurra for, må det da kaldes noget af en lagernedbringelse!!! Vi kan huske hinanden på knapper til Flora! k.h. Mette

Vivian sagde ...

hej igen, det er bare mig - du er blevet meme't - se mere i min blog :-)

kh Viv

Anonym sagde ...

Hello Ulla

Er der nogen mulighed for at du vil oversætte Flora til mig ? Jeg er sikker på at hun vil klæde mit næsten hvide hår ;o)

KH Kate i Kalvehave
baronblix@yahoo.dk

valentina sagde ...

Hi! Looks like we were working on our Floras simultaneously! Looking good.

Anonym sagde ...

Reading blogs gives me so many ideas and I want to thank you for giving me the opportunity to read yours. Feel free to stop by mine Roses and Rings and leave your comments. You'll see that mine covers a lot of flower and gardening territory, and stresses order flower