fredag, september 16, 2005

Meme

Lige et indlæg uden billeder. Tak for kommentarerne om Flora, jo hun er blød og lækker men mangler stadig knapper....Lidt strik er det blevet til. Lesley og jeg tilbragte onsdag aften hos den lokale Starbucks og lærte en kollega af hendes mand at strikke sokker. Der sad to damer og sendte lange blikker under hviskende samtaler.... Jeg gruer for det følgende "svigermor" er gået på pension og foruden velgørenhed, har hun meldt sig til et strikkekursus. Hun vil strikke halstørklæder, sikkert i sådan noget fluffy, glitrende og meget akrylagtigt garn. Bare hun ikke strikker julegaver.....

Vivian udbad sig mine svar på følgende:

For 10 år siden:
Var jeg 21, læste fysik kemi på 3. år, arbejdede om fredagen, så jeg missede hver anden fredagsbar. Var den pligtopfyldende studerende.

For 5 år siden:
Havde jeg lige bestået del A eksamen på ph.d., genopdaget fredagsbaren, løbetrænede 3 gange om uge, nysmittet med strikkebacillen og just undgået "mand, hus, gæld og 3 børn inden 30 scenariet".

For 1 år siden:
Blevet bilejer og dermed i dårlig form. Overbevist kæresten om, at vi skulle flytte sammen efter halvandet års transatlantisk langdistance forhold. "Mand, hus, barn og fast arbejde inden 40 scenariet"???????

Fem Lækkerier:

Rochioli Chardonnay
Late Harvest/Ice Wine
Hummer
Stegt rødspætte med smørsovs og nye kartofler
Ben & Jerry's Halfbaked,


Fem sange jeg kan teksten til:
Ouch... Nu er skønsang ikke min stærke side. Efter at have rodet lidt i mit iTunes katalog:
TV-2: Popmusikerens Vise
Poul Krebs: For Enden af Regnbue & Lad Mig Følge Med
U2: With or Without You
..... kan ikke komme på nr 5.

Fem ting jeg vil gøre med 100 millioner:
En farm i det Nordlige California, Oregon, Washington eller Vermont.
Et sommerhus på Mols
Købe en Honda Insight (hybridbil)
Købe en Wyatt rok (6 års ventetid, håndlavet og min 12.000 kr)
Nyde livet og leve af renterne.

Fem steder jeg vil stikke af til:
Hawaii
Grønland
Island
New Zealand
Canada

Fem ting jeg aldrig vil iføre mig:
Tøj der giver bar mave (det ser sgu ikke kønt ud på 90 % af dem, jeg har set iført det)
tatoveringer
rød lak regnfrakke
aerobicdragt med g-streng
hvid brudekjole

Fem Yndlings TV programmer (hmmm fem TV og et radio):

Mystery på PBS (public broadcast), britiske krimier, Morse, Linley....
The Daily Show med Jon Stewart (Stoooooooooor inspirationskilde for Jan Gintberg)
West Wing/Præsidentens mænd (My President is Martin Sheen!)
CSI (Las Vegas)
BBC World News

og så et radioprogram:
A Prairie Home Companion, Garrison Keeler, om livet i Lake Wobegon, Guy Noir og andre sjove karakterer. Lidt i stil med Niels Hausgaard og så alligevel ikke. Sendes på NPR, National Public Radio hver lørdag.

Fem Største Fornøjelser:
Rejse
Strikke
Spinde
Forske
Kæresten

Yndlingslegetøj:
Min rok

Som andre begrænser jeg mig til en person. Malle, vil du lege med?

7 kommentarer:

strikke_jane sagde ...

Hej Ulla.
Ret sjovt med det her. Kan se at tatoveringer også er på din "not-liste." Og så noget med regnfrakker. :-)
Helt ening i at CSI skal være Las Vegas udgaven.

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

okay Ulla, jeg er med på din leg.

kh Malle

Vivian sagde ...

Nåja - klaaart at det er Las Vegas-modellen, det havde jeg glemt at skrive, og Martin S... - hvornår kan vi stemme på ham for det vil jeg osse ! ;-))

valentina sagde ...

Well, if you do visit, let me know. Hey, why do you have the weather Pixie for Long Island. Don't tell me you are actually here ... and blog in Danish. That would be quiet the riot.

britt sagde ...

Herligt at læse din liste - jeg har hovedet i blød i øjeblikket til min version....
KH Britt

britt sagde ...

Hej Ulla,
Sjovt at se din liste. Den middag med "de 5 lækkerier" vil jeg nu også gerne deltage i!
KH Britt

Admin sagde ...

Great blog, keep up the good work. Glad to see sites like this.

Here is another good site I said I would pass along.
Las Vegas Vacations
Thanks