onsdag, september 28, 2005

Knap er et problem løst....

Først fotobevis til ære for Bettina ;-)

Flora med knap.
Knap var dette problem løst førend et ny knappeflaskehals opstod. Ny Ribjakke er strikket færdig, nu mangler den bare 9 knapper og at få kaninpelskraven monteret. Lignende knaphed på knapper forventes ikke at opstå foreløbig. En æske med 360 assorterede perlemorsknapper er erhvervet for 100 kr i det lokale hobbysupermarked, Floras 4 knapper var næsten 50 kr hos garnbiksen. Men tiden er knap...

Den skal være færdig til Rhinebeck! Jeg tror ikke, der er andre, der har den sweater, mens f.eks. knitty design sikkert kan spottes i adskillige versioner.
Corsagen fra forrige post vil jeg gerne strikke på nu. Men garnet bliver først købt, når der er brugt 4 nøgler fra lageret for realistisk er der først tid til at strikke på den i november. Originalgarnet er 100 % silke, så den skal strikkes i silke eller noget andet ikkeelastisk garn f.eks. bomuld. Britta, en tyk silke er faktisk rigtig dejlig varmt og isolerende.

Fotographic proof that Flora is completed with buttons and all. My almost finished project is a top down raglan, it still needs buttons and a fur trimming around the neckline. The goal is to finish it completely before Rhinebeck. I doubt anyone else would be wearing that model.

4 kommentarer:

Mette sagde ...

Flot ribjakke! Hvad er det nu et kit koster..?! Jeg mangler stadig en knap til Flora. Indtil videre har alle perlemorsknapper været for store.... k.h. Mette

jeanette sagde ...

den er no less than rigtig flot. Enkel, gode farver men ikke i nærheden af kedelig.

hmnnn, mere at drømme om!

Jeanette

britt sagde ...

Sikke nogen skønne knap-ordspil *sss*. Og både Flora og ribjakke er skønne! Glæder mig til at se den med den helt uimodståelige pelskrave på.
KH Britt

Britta S sagde ...

Åh ja, silke er vidunderligt. Varmt om vinteren og køligt om sommeren. Men det var nu mere de bare arme jeg tænkte på ;-) Men der er ingen tvivl om at den bliver flot! Jeg ville bare ønske at jeg havde krop til den :-)
Den ribsag er også lækker!
Knus Britta