tirsdag, september 20, 2005

Fra Uldbånd til Strikkeprøve

Flora er nu helt færdig, jeg fik købt knapper hos den lokale garnpusher i Port Jefferson og nydt is hos Minnie Moo. Jeg kiggede længe på noget Silky Wool fra Elizabeth Lavold, men købte ikke noget, det er ligesom ikke isolering, der mangler på matriklen. Rhinebeck venter om mindre end 1 måned (15 oktober). Inden da skal jeg liiiige have booket flybilleter til Land A, B og C samt Stat D så et eller andet siger mig, at penge skal jeg nok få brugt selvom nogen af dem bliver refunderet.

Ny ribjakke går fremad, der mangler kun halvandet ærme og lidt krave. På spindesiden muntre jeg mig med en merino/tencel blanding. Et ca. 8 m langt bånd er møjsommeligt blevet delt på langs adskillige gange og er nu ved at blive spundet. Første prøvenøgle, den af de kiksede delinger er spundet og navajotvundet for at bevare farvesekvenserne. Af det er der lavet en lille strikkeprøve på 2.5 mm pinde. Det varer par aftener at lave en spolefuld.

Min venindes baby har lige meldt sin ankomst 6 uger før tid, 2.5 kg og alt vel. PANIK jeg har ikke engang tænkt, på hvad jeg skal strikke som barselsgave...


I finally bought buttons for Flora on Sat when we biked to Port Jeff for knitting supplies and ice cream. My current spinning project is a merino/tencel roving from the Fold, IL. I carefully split the roving several times and are now spinning a fingering weight yarn, that knits up on 2.5 mm needles, so a time consuming project. Good news, less than 1 month to Rhinebeck, I cannot wait.

5 kommentarer:

lazy sagde ...

Uhmm, de farver er da bare lækre - hvad vil du strikke med det færdige garn?
Er det ok hvis man er lidt misundelig over at du skal til Rhinebeck? ;-)

Susanne sagde ...

Aha - lige noget til BÅDE katten og mig ;-) han kan lege med ALT det lækre garn og jeg ku' nusse og pille i det !!! Så du nogle af de nye farver i Lavold-garnerne ???(Rhinebeck har jeg ALDRIG læst om på denne side..det kender jeg ikke noget til..) Kh en lidt misundelig Susanne

Tina sagde ...

Hej Ulla.

Nu afslører jeg jo min totale uvidenhed, men hvad er "navajotvunget"?
Se lyst på tingene - du kan nøjes med en lille barselsgave, når nu bebsen kun vejer 2,5 kg...

KH Tina

Mette sagde ...

Skønne, skønne farver!!!! Se da så at få lavet den barselsgave. I den størrelse må lageret da rumme til adskillige baby-projekter. Nej, jeg har stadig ikke fået købt en knap til Flora! k.h. Mette

Vivian sagde ...

Det er sånogle rigtig "smelte-farver", det ser BARE lækkert ud !!

Jeg har også en svaghed for Silky Wool (hvilke mine garn-depoter også vidner en del om *GG*)

KH VIv