torsdag, august 04, 2005

Parlez Vous Quebecois?

Min sommerstuderende har lige afleveret sin rapport, laboratoriejournalen og de synthetiserede forbindelser. Amerikanske universiteter har ofte et sommerprogram, hvor studerende tilbringer en stor del af deres sommerferie tilknyttet en forskergruppe. Danske universiteter mangler helt klart den slags og iøvrigt en hel del mere financiel seriøsitet. Det har været rigtig sjovt med en lille forskerkanin i 10 uger, som arbejder på et projekt moi har valgt.
Hun er lærernem, hårdtarbejdende og interesseret, så det har været en fornøjelse, selv om det er tidsrøvende. Som ekstra bonus har vi fået nogle interessante resultater. Hov, jeg har helt glemt at indfange hende med strikkepindene.... tsk, tsk. det er gået ned ad bakke.

Strikkemæssigt, en diamant sok er færdig og det er ikke værd at skrive mere om.
Påfuglesjalet det gik der udaf, men min 80 cm rundpind importeret fra Danmark er KNÆKKET, aaaarrrggghhhhhhh... Heldigvis skete der FØR jeg skiftede til den pind, men nu er jeg ligesom strandet på 3. mønsterrapport på 30 cm rundpind.

Nå men, jeg faldt over den her "Hvilket land er du test" på en blog og måtte straks prøve den. Og i hele næste uge kører kæresten og jeg rundt i Quebec, så her er ferielukket frem til d. 14 august. OK, nu må jeg hellere pjække fra arbejde, så jeg kan hente en six pack elefanter i den lokale ølbiks og komme til BBQ...



You're Canada!

People make fun of you a lot, but they're stupid because you've
got a much better life than they do. In fact, they're probably just jealous.
You believe in crazy things like human rights and health care and not
dying in the streets, and you end up securing these rights for yourself and
others. If it weren't for your weird affection for ice hockey, you'd be
the perfect person.

Take
the Country Quiz at the Blue Pyramid


My summer REU student just handed in her lab journal, the report and the synthesized compounds. It has been a pleasure having a dedicated and hardworking undergrad in the lab, but also a lot of work. Re knitting, a broken 80 cm 3.5 mm circular needle in rose wood and imported from Denmark is the highlight of the week :-(
I found this "What country are you test" online, and had to try. Guess who will spend the next week on the right side of the border (at least if you are facing West, some would add). Bf and I will be camping in Frog Country, aka Quebec. I'll be back after the 14th. Time to bail and acquire a six pack of Danish beer at the local liquor store, it's BBQ time.

1 kommentar:

Vivian sagde ...

Hej Ulla, je ne parle pas Qebecois, men kan da godt lige ønske jer rigtig god tur alligev :-)

Hilsen Vivian