lørdag, august 20, 2005

GAAA 8 og Frieda

I søndags strikkede jeg den her, mens jeg camperede i soveværelset med airconditionenheden larmende i baggrunden... så snart man sneg sig ud mødte man muren af fugtigvarm luft, så det felt blev færdig på en dag. Designet af Ada Fenick, som bor i samme by som jeg. Det viser livets træ, men minder nu også om en menorah, den jødiske syvarmede lysestage. Så nu har jeg 8 felter. Lidt fordomme om LI. LIRR er Long Island Rail Road.

Hvad sker der egentlig herover, alt andet end strikketøj, desværre. Frieda og jeg har haft et par konfrontationer, der er et eller andet med strikkefastheden, der er blevet meget anderledes end strikkeprøvens.... og 1-2 masker pr 10 cm betyder desværre 5-10 cm ekstra i sådan noget tykt garn og endeløse ærmer. Hvad er din erfaring, kan det reddes ved vask, eller er det helt håbløst, fordi silke og alpakka ingen hukommelse har og bare vokser og vokser?
No time for any serious knitting this week, I am too busy with work. I finished the Ada Fenick square in a single day while camping in the room with AC last Sunday. The designer actually live in the same area as I. Frieda by Debbie Bliss is my current WIP and we are not on friendly terms at the moment. Something with gauge that change. The question is can I fix it by washing and blocking or is it fighting windmills because alpacca and silk fiber has absolutely no memory? What is your experience?. Frog or Fight it?

3 kommentarer:

Susanne sagde ...

Tak for dine kommentarer! Hvis vi havde det lige så varmt og fugtigt... ja, så fik jeg IKKE lavet en f.. !! Kan desværre ikke hjælpe mht hukommelsen v. silke og alpakka, men en lille vaskeprøve ku' jo være redningen. Kh Susanne

Tina sagde ...

Pu-ha....det lyder altså ikke rart med den fugtige varme. Du kan måske filte uld med varme hænder, samtidig med du strikker??!

Tør man spørge, hvordan Peacock har det? Jeg er så fascineret af det sjal....

KH Tina

Mathilde sagde ...

Det træ er ret godt lavet. Meget inspirerende.