lørdag, august 27, 2005

Frieda

Mange tak for hilsenerne. Så skete det, efter 3 dages montering er Frieda endelig blevet færdig. Frække Frieda fortjener egentlig et rigtig bilmagasinfoto. Men modellen nægtede at posere på en 50 C varm kølerhjelm... OK, den slags kræve vist egentlig badedragt eller bikini og det NÆGTER jeg altså at strikke/hækle. At andre så påtænker at spinde nøgne er en anden sag. Så vi nøjes med et billed foran hans bil:

Der er gået knap 20 nøgler Debbie Bliss Alpaca Silk til projektet, da jeg har forlænget sweateren knap 10 cm. Lageret er dermed lige reduceret med godt 15 % :-)
Alpaca silk er såååååååååååå blødt og dejligt, ren luksus. Den skal nok blive et hit til vinter. Men kære Debbie, næste gang må du gerne have lidt mere detaljerede billeder af dine modeller, tak. F.eks. er der nogen af Jer, der ud fra det her billede kan gætte, at der er 2 rækker med huller på siden af snoningerne...? Dvs ærmet strikkes i tre dele, der så syes sammen på udvalgte steder. Sjov effekt, men du kunne godt have ofret et nærbillede eller en linje i beskrivelse af modellen. Et andet eksempel er her. Hvordan er det lige jeg skal checke pasformen på den inden, jeg smider 1250 kr efter garn?
Alle går op i evalueringer, så Debbie et solidt nital: Helt klart nogle interessante og begyndervenlige designs, der er ganske brugbare Jeg skal afgjort afprøve nogle af dine andre garner. Men helt Kim Hargreave status, når du nok aldrig hos mig. Næste designer til eksamen bliver Marianne Isager og forberedelserne begynder lige om lidt.
I finished my first Debbie Bliss sweater, Frieda from Alpaca Silk, a very soft and comfy sweater. However, the fact that the sleeves are knitted in 3 pieces and the sewn together escaped my attention until I read the instructions... I am quite pleased with the finished result, but not the way she and other designers present their designs. How is one supposed to guess the shape of a sweater from a picture like this?

7 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

helt enig i DB bedømmelsen!!! Der mangler helt klart diagrammer af det færdige projekt og garnet er lækkert. Og det er din frida også, men jeg synes nu den ville se bedre ud foran en peugeuot 307 :O)
hjemme hos mig, i 15 graders varme.
Nu kam du føje en ekstra ting til listen over ting du har opnået i det forgange år : fotomodelsposering på biludstillinger... du har da evner til en lille sideindkomst til at financhere alt dit dyre DB garn.

Fru Schwartz sagde ...

For hunne Ulla, hende Frieda er fantastisk lækker...Så kan efteråret roligt komme!!

Flot flot flot...(og jeg er dødmisundelig..på den fede måde!)

kh Helle

Bettina sagde ...

Superlækker!! Man kan lige aaaaaaaane de der huller i ærmerne, når nu du nævner det, og så synes jeg faktisk det ser ud til at det giver en spændende effekt?! Eller laver jeg mon huller der, hvor der ingen er!? *s*
Det med dårlige billeder er desværre et udbredt problem, synes jeg...det er da godt, folk er begyndt at protestere!

Mette sagde ...

Fed, lækker sag! Altså ikke dig, Ulla. Frida! kærlig hilsen endnu én der er misundelig på den fede måde k.h. Mette P.S. Ja, jeg har haft farvning i baghovedet, da jeg købte mit Carola garn!!!

Vivian sagde ...

Uuuuha hvor i ser godt ud dig og Frieda !!!
Debbie Bliss Alpaca Silk...??? Det lyder grrrraaaauuuuw, rigtig fantastisk !!!

KH Viv

britt sagde ...

Uha, hvor er det en flot sag du har begået, Ulla - og den ser super ud på dig!!!
Og jeg stor-hader, når opskrifterne ikke viser ordentlige billeder/diagrammer/tegninger. Nogen gange kan fotograferingen godt bliev en hak for trendy....
KH Britt

kirstens strik sagde ...

Hej Ulla

Det er en smadderflot efterårs/vintersag den Frida.Den klæ'r dig rigtig godt, og farven er bare super. Meenneehh hullerne er ikke til at få øje på :-))
Kh Kirsten