torsdag, august 25, 2005

Blogiversary

Hip, Hip Hurra, Strikkeforsker har 1 års fødselsdag idag :-)
I løbet af det år har jeg:
  1. Lært en masse rare, strikke og spindegalekvinder at kende, TAK!
  2. Lært at spinde og købt en rok.
  3. Garnlageret er vokset til ca. 100 nøgler (Det er JERES skyld!)
  4. Fiberlageret er etableret. Hmm, det er min egen skyld, at jeg tog til Maryland.
  5. Været i Danmark (3x), Holland, Canada (2x), Texas, Florida, Vermont, Maryland, Pennsylvania, New Jersey... og jagtet garn og fibre.
  6. Lært 3 andre at strikke
  7. Konverteret et 6000 km langdistance forhold til samme adresse :-)
Om et år:
  1. Har jeg helt sikkert mere garn, end jeg tør tænke på.
  2. Ditto med spindefibre
  3. Har Chefen opdaget, at det er MIG, ikke Lesley, der har lært de andre at strikke ;-)
Forhåbentlig har jeg:
  1. Et fast job (Sikkert i USA, så du kan godt begynde at spare op, Hanne)
  2. Lært Intarsia
  3. Begyndt på en Starmoretrøje
Så det skal fejres med et billeder af fødselsdagsfudge (fudge er ca. blød karamel), fremstillet af Chef Lesley, ph.d. studerende, veninde og kollega, som jeg har lært at strikke.

Tina, du må gerne spørge, hvordan det går med Peacock Feathers Shawl, og da det nu er blogfødselsdag, kommer der i dagens anledning et billede.

Jeg er færdig med den anden mønsterrapport og nu begynder hver repetition at være 24 maske, så der strikkes kun på fridage.

P.S. I dag med et (ufrivilligt) nyt look. Jeg rodede med blogskabelonen igår, og det så smukt ud i min browser (Firefox). Meeeeen, det gør den ikke i Internet Exploiter, som +90 % af jer bruger. Tusind tak, Bettina, jeg ville aldrig have opdaget det selv.

I started blogging a year ago so let's celebrate with a picture of Birthday Fudge. In this year I have learned to spin, acquired a spinning wheel, purchased too much fibre and yarn, travelled too much and taught 3 people to knit. Moreover, I have met many wonderfull knitters and spinners, THANK YOU. In a year, I will have even more fibre and yarn in my stash and been busted knitting in the lab by the boss. Hopefully, I have a permanent position somewhere, learned intarsia and started knitting my first Starmore design in a year as well.

8 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

grisen ER fundet frem *gg* Tillykke med fødselsdagen, håber der kommer mange flere!!!!!

kh hanne

Bettina sagde ...

Tillykke med føssesdagen! Og undskyld...eller noget! ;o)
Er det kun her hos mig, din højremargen er røget helt ned i bunden (og det var ikke et frækt tilbud *hihi*)?

Mette sagde ...

Tænk "vi" er lige gamle, Ulla, godt nok kun i blog-regi!!! Stort til lykke med fødselsdagen. Glæder mig til endnu flere uldne oplevelser fra dig. k.h. Mette

Susanne sagde ...

Ås' et stort tillykke fra mig ! Synes at du på din fine liste over årets aktiviteter havde glemt flg.:
- fristet os andre til flere uldne indkøb (dit Koigu fristede f.eks. mig..)
- fået smilet op til vores ører og
- imponeret mig med dine spindeevner ;-)
En god liste både for "året der gik" og det kommende.... Glæder mig til at følge med
Kh den hovedløse strikker i Silkeborg ( Alias Susanne)

Dorte sagde ...

Hjertelig tillykke med fødselsdagen.
Jeg følger ivrigt med i dine skriverier.....og fascineres stadig af de muligheder internettet byder på. Tænk, at alle vi skandinavisk talende og skrivende strikketosser kan følge med i hinandens strikketøj på trods af alle afstande ... herligt !

Tina sagde ...

Kære Ulla.

Tillykke med blog-fødselsdagen. Det er da ganske utroligt, hvad man kan nå at rode sig ud i i løbet af et enkelt år, hva'?
Tak for kigget på sjalet...jeg bliver vist da nødt til at eje sådan et en gang...
KH Tina

Dorte sagde ...

Kommentar til din kommentar på min blog :
Hvis du godt kan lide Mermaid-jakken, så skal du ikke lade dig afskrække af de mange retstrikkede pinde .... der sker hele tiden noget med kantstrikning, kiler, indtagninger samtidig med retstrikningen. For mit eget vedkommende skal jeg holde tungen lige i munden og fingeren på opskriften - ville slet ikke have overskud til også at skulle tænkte på mønsterstrik !!
kh Dorte

britt sagde ...

Tillykke med blog-fødselsdagen - herligt at følge din blog - en af mine yndlings!
KH Britt