fredag, juli 15, 2005

Sommer-UFO Status


Min sommer-UFO er et par strikkede shorts, modellen er fra Lena Blidell's Strikketøj og garnet er Gepard CottonWool (lækkert) på 3 mm pinde. 6 timers kørsel Århus-Eindhoven og 8 timer i et fly gjorde underværker. Begge ben er strikket færdig, nu mangler bare montering og så skal jeg have jagtet noget elastik til taljen.... Hmmm, hvor køber man den slags på Long Island, måske en tur til et hobbysupermarked er løsningen?
Det lidt alternative stribemønster skyldes akut garnmangel. Der blev ca. 10 cm til overs af den lyseste blå. Der er ubevidst kommet systematik i stribemønstret (arbejdsmiljøskade).

Jo den kaninskindskrave er hvad er forhåbentlig vil sætte prikken over MIs NY ribjakke, når den altså engang bliver strikket. I mellemtiden kan modellen ses her. Den kan også laves med en strikket krave. Britt, kraven bliver syet løst på og tages af ved vask. Jeg overvejer noget lignende, tryklåse, hægter eller diskrete knapper på undersiden, så den er lettere at vaske.

Nå men tilbage til lænestolen. Både Frieda, Peacock Shawl og GAAA lokker, men de får nok snart konkurrence af HP6 :-)

10 timer senere: HP6 = Harry Potter 6, The Half-Blood Prince :-)
27 timer senere: ØV!

4 kommentarer:

britt sagde ...

Sådan, Ulla! Fart over feltet - jeg kan godt lide dine striber.
Jeg ville helt klart også montere den krave på en måde så den er let at tage af - sy af og på? NOT! Jeg ville få flip af det. Hvis man nu ikke kan sætte den diskret på, kan man så ikke gøre en dyd af nødvendigheden og sætte den synligt på - med flotte knapper, bånd eller andet?
HP6??? Sådan en lille nysgerrighedsbid til sidst.....kom så, hvad er det?? Den nyeste HP lommeregner/minicomputer eller???
KH Britt

britt sagde ...

Nååååå, ja! Hvordan kan jeg dog være SÅ uvidende (havde en lurende fornemmelse af at det var et "dumt" spm). Nå, men jeg har også min HP debut tilgode endnu - har gemt dem til Asger er stor nok til det......
.....jeg kunne heller ikke helt forstå at en HP maskimanel dims skulle kunne tage opmærksomheden fra strikketøjet....
God læsning!
;-) Britt

Tina sagde ...

"Peacock" er altså også bare for flot....Jeg er spændt på at se dine shorts færdige - det er noget, jeg aldrig har prøvet at strikke (andet end til dukker).

Kh Tina

Mette sagde ...

Ulla, hvor er jeg misundelig - altså på den gode måde!! Jeg har længe været vild med MI's ribjakke og har bl.a. set den med "leopard"-krave. Kombinationen med det seje og femine er lige mig!!! kærlig hilsen den misundelige strikker, Mette